اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

برنامه‌های اوقات فراغت تقویت کننده روح معنویت باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ماه رمضان باید تقویت کننده روح معنویت و دینداری باشد.

برنامه‌های اوقات فراغت تقویت کننده روح معنویت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از ستاد خبری طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان، احمد سعیدی با اشاره به تقارن ایام اوقات فراغت امسال با ماه ضیافت الهی بر رویکرد معنوی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد با انس و الفت بیشتر با قرآن کریم و ادعیه نورانی و نیز توجه به لیالی قدر تأکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه ماه مبارک رمضان به عنوان ماه عبودیت و بندگی و نماد دینداری و دین‌باوری و حق‌گرایی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌ها در این ماه باید تقویت کننده روح معنویت و دینداری باشد.

سعیدی با اشاره به وجود حدود 700 کانون فرهنگی هنری در استان کرمان، این ظرفیت را به لحاظ نقش‌آفرینی به ویژه در روستاها که فاقد امکانات کمتر و عدم امکان فعالیت‌های گسترده است، بهترین محمل و مطمئن‌ترین جایگاه برای خانواده‌ها دانست.

رئیس ستاد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان بر ماهیت مسجد و پایگاه بودن آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید و خاطرنشان کرد: این دو مؤلفه در فرونشاندن دغدغه خانواده‌ها نسبت به فرزندان و آرامش خاطر آنان در شرایط ناتوی فرهنگی بسیار اثرگذار است.

وی ادامه داد: ترویج ایده مبتنی بر فرهنگ مسجد و نشأت گرفته از معنویت این مکان مقدس، بستر بسیار خوبی در این مقطع زمانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت است.

سعیدی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شده در کانون‌های تخصصی و عمومی مساجد استان در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت ابراز امیدواری کرد تا برآیند این برنامه‌ها، تقویت ایمان و نشاط و شادابی جوانان و حرکت رو به جلو جامعه هدف باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دستگاه‌های مختلف در ایام اوقات فراغت به ویژه آموزش و پرورش افزود: بعد از آموزش و پرورش، بیشترین امکانات در مساجد و مراکز دینی و مذهبی برای بحث اوقات فراغت مهیا است.

دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان تأکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به دلیل ماهیت 100 درصد فرهنگی که دارند، در مقایسه با دیگر پایگاه‌های موجود در مسجد، زمینه بهتری برای پوشش اوقات فراغت دارند.

وی اتخاذ راهبرد و سیاست مناسب برای تحقق منویات مقام معظم رهبری را از اصول مهم برنامه‌ریزی‌های نهادهای فرهنگی به ویژه نهاد برآمده از مسجد خواند و افزود: این مهم در شرایط کنونی که راهبرد اساسی برای تکمیل شعار استقلال، تقویت زمینه‌های تعالی اقتصادی در ابعاد مختلف و در نهایت تکمیل چرخه استقلال است، بسیار اهمیت دارد.

سعیدی افزود: با توجه به حرکت ناجوانمردانه دشمنان در تحریم‌های مختلف علیه نظام، رویکرد برنامه‌های فرهنگی و اساساً اوقات فراغت باید به گونه‌ای باشد که در کنار روشنگری و اطلاع‌رسانی مناسب برای شناساندن ترفندهای دشمنان در تقابل با اندیشه‌های امام و انقلاب، راه عزتمندی کشور در سایه‌سار قطع وابستگی اقتصادی نیز رقم بخورد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول