اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح جامع اوقات فراغت خراسان رضوی:

نگرش مسئولان به اوقات فراغت تغییر کند

خبرگزاری فارس: مدیر طرح جامع اوقات فراغت استان خراسان رضوی گفت: باید نگرش مسئولان و مردم به اوقات فراغت را تغییر داد.

نگرش مسئولان به اوقات فراغت تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جلیل معماریانی در نشست علمی خبری ضرورت بازنگری برنامه‎های اوقات فراغت (فرصت‏ها و تهدیدها) که ساعتی قبل در دفتر مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال تغییر نگرش مدیران حوزه اوقات فراغت هستیم که در این راستا نقشه راهی را تدوین کرده‏ایم که گام اول آن بررسی چالش‏های پیش‌روست.

وی ادامه داد: نبود گفتمان صحیح و منظم نسبت به اوقات فراغت، عدم وجود چشم‌انداز رسمی در کشور برای اوقات فراغت، عدم شناخت نسبت به هیجان‌های اجتماعی و عدم تناسب برنامه‏ها با مدیریت هیجان‌های اجتماعی بخشی از چالش‎های موجود در برنامه‎ریزی اوقات فراغت و نگاه مسئولان به این حوزه است.

معماریانی تصریح کرد: دیدگاه نامناسب مسئولان و خانواده‎ها به اوقات فراغت سبب شده است تا خانواده‏ها در برنامه‏ریزی اوقات فراغت خود و فرزندانشان تک بعدی شوند و نگاهی لوکس به اوقات فراغت ایجاد شده است.

وی افزود: اوقات فراغت فرصتی برای رابطه با خود و خدای خود است، در این فرصت می‎توان به فرهنگ دینی و ملی توجه کرد و خلاقیت و نقش‌آفرینی مردم در اجتماع را بالا برد.

مدیر طرح جامع اوقات فراغت استان خراسان‌رضوی درباره انتقاد از کم اثر بودن پژوهش‏های دفتر مطالعات، برنامه‎ریزی و نظارت طرح جامع اوقات فراغت استان تصریح کرد: اقدامات فرهنگی با آمار کمی قابل بررسی نیست و نگاه ما به برنامه‏ها و طرح‎های اوقات فراغت کیفیت‌ افزاست.

وی افزود: ما به دنبال تغییر شاخص‏های کیفی هستیم و اصل بحث مهندسی اوقات فراغت بحثی کیفی است نه کمی.

مدیر طرح جامع اوقات فراغت استان خراسان‌رضوی ادامه داد: کار ما زمانبر است، به همین دلیل انتقادهایی وجود دارد همان طور که به سیستم فرهنگی کشور هم انتقاد می‎شود اما این انتقاد درست نیست چون کار فرهنگی با انسان‎ها سر و کار دارد.

معماریانی هم‌چنین در خصوص نظارت بر برنامه‎های اوقات فراغت دستگاه‎های مختلف در استان تصریح کرد: نظارت‎های ما کیفی است به این معنا که بر کیفیت کار نظارت می‏کنیم.

وی افزود: شاخص‎هایی برای نظارت کیفی بر فعالیت‎های اوقات فراغت طراحی کرده‎ایم و بر مهندسی فکری اوقات فراغت نظارت می‏کنیم.

مدیر طرح جامع اوقات فراغت استان خراسان‌رضوی ادامه داد: تلاش ما این است تا در مردم مطالبه به وجود بیاوریم تا آنها هم از دستگاه‎ها مطالبه کنند و به نوعی نظارت مردمی به وجود بیاید.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول