اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به جنگ نرم دشمن

رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت باید فرهنگی باشد

خبرگزاری فارس: کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان انار گفت: رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت با توجه به جنگ نرم دشمن باید فرهنگی باشد.

رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت باید فرهنگی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از ستاد خبری طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان کرمان، عصمت قدیری در مورد برنامه‌های طرح اوقات فراغت گفت: از مجموع 46 مسجد شهرستان، 20 مسجد دارای کانون و پرونده تأسیس پنج کانون دیگر در دست اقدام است که 18 کانون نیز برای طرح اوقات فراغت تفاهمنامه امضا‌ کردند.

قدیری با اشاره به تقارن زمان اجرای طرح اوقات فراغت با ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: از آن جا که فضای این ماه خود به خود بر روحیه نوجوانان و جوانان تأثیر مثبت دارد، لذا باید آموزه‌های دینی را در ماه مبارک رمضان بهتر و تأثیرگذارتر آموزش داد.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت در ماه مبارک رمضان، متناسب با حال و هوای این ماه باشد و با برنامه‌ریزی صحیح و ایجاد فضای متنوع و متناسب با قشر جوان، از مسائلی نظیر دین‌گریزی و ... جلوگیری شود.

قدیری استقبال جوانان و نوجوانان انار از برنامه‌های طرح اوقات فراغت را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به رشد علمی جوانان انار و نیز پدید آمدن عوامل فریب جوانان، ایجاد تنوع و به روز کردن برنامه‌های اوقات فراغت اصلی‌ترین نیاز در این زمینه است.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش علوم و فناوری‌های جدید در کانون‌های مساجد و تجهیز این فضاها به سیستم رایانه گفت: می‌توان با فراهم کردن امکانات حداقلی در کانون‌های مساجد، مهارت‌های اولیه را به جوانان و نوجوانان آموزش داد تا هنگام ورود به مراحل بالاتر دچار مشکل نشوند.

کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان انار با تأکید بر مشارکت همه ارگان‌های مرتبط با بحث اوقات فراغت در برنامه‌ریزی صحیح و قابل اجرا در این زمینه گفت: انتظار ما از دبیرخانه کانون‌های مساجد استان، پیگیری مسائل مالی مربوط به این برنامه‌ها است تا دغدغه مدیران کانون‌های شهرستانی رفع شود.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت با توجه به جنگ نرم دشمن باید فرهنگی باشد، گفت: علاوه بر این‌ برگزاری آموزش‌های جدید از جمله رباتیک، رایانه، علوم و فناوری‌های مختلف، مقدمه و زمینه ساز برای توجه به سال ‌تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی‌ است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول