اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی منسجم می‌خواهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه چرام گفت: زحمات زیادی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌‌آموزان کشیده می‌شود ولی برنامه‌ریزی یکپارچه و منسجمی در این زمینه وجود ندارد.

اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی منسجم می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری عصر امروز در جمع اعضای کانون فراغتی کمیته امداد شهرستان چرام اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مسئولین این است که چگونه اوقات فراغت را برای مردم پر کنند.

وی افزود: در واقع نوع گذران اوقات فراغت با زندگی معنوی و فرهنگی هر جامعه پیوند بسیار نزدیک دارد و همین ارتباط تنگاتنگ جوامع آگاه را بر آن داشته تا با اجرای سیاست‌های مناسب و سنجیده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از هدر رفتن اوقات فراغت جلوگیری و به باروری آن کمک کنند تا از این راه بر غنای علمی و فرهنگی جامعه بیافزایند.

این مسئول با بیان اینکه استعدادهای زیادی است ولی برنامه‌ها منسجم نیست، گفت: شرط اول پیشرفت هر کار ادامه آن کار است.

طزری عنوان کرد: یکی از کارهای دینی استدامه است، یعنی کار آن قدر پیش برود که شاکله کار شکل بگیرد.

امام جمعه شهرستان چرام با اشاره به اینکه باید اولویت با کارهای فرهنگی باشد، تصریح کرد: وقتی علم پیشرفت کرد و دهکده جهانی صورت گرفت مردم بیشتر به حوزه‌هایی روی آوردند که جنبه فرهنگی کمتری دارد.

این مسئول در شهرستان چرام با بیان حدیثی از امام سجاد که می‌فرماید"بارالها، اوقات فراغت من را در راستای هدف خلقت قرار بده" بیان کرد: پاسخ دادن به نیازهای متنوع جوانان در زمینه اوقات فراغت آنها از جنبه اخلاقی و تربیتی حائز اهمیت فراوان است.

طزری با بیان اینکه کانون کمیته امداد چرام، کانون مجهز و کاملی از نظر فرهنگی و علمی است، بیان کرد: شناخت علمی و دقیق اوقات فراغت امکان استفاده بهینه از آن را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از گذران اوقات تحصیلی و مطالعه مستمر و بی‌وقفه و فشار ذهنی و روانی ناشی از گذراندن آزمون‌ها و امتحانات، تعطیلات تابستان در تأمین بخشی از نیازهای جسمی و روانی جوانان و نوجوانان موثر است و برای آنها بسیار خوشایند و لذت‌بخش است.

امام جمعه شهرستان چرام 70 درصد جمعیت کشور را زیر 30 سال سن اعلام کرد و عنوان داشت: حدود 42 میلیون نفر از جمعیت کشور در محدوده سنی نوجوانی و جوانی هستند و جوانان ما در مقایسه با بیشتر کشورها از طولانی‌ترین تعطیلات برخوردار هستند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول