اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با دهه کرامت

نخستین جشنواره ملی فیلم مستند کوتاه ضامن آهو در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با دهه کرامت، نخستین جشنواره ملی فیلم مستند کوتاه ضامن آهو از سری جشنواره‌های دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در مشهد برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره ملی فیلم مستند کوتاه ضامن آهو در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت هشتمین مهر سپهر آسمان امامت و هدایت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) و با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست، اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی و دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) نخستین جشنواره ملی فیلم مستند کوتاه ضامن آهو در دو سطح حرفه‌ای و آماتور برگزار می‌شود.

این جشنواره با ایجاد حساسیت عمومی در حفظ زیست‌بوم‌ها و تنوع زیستی کشور، تاکید بر اهمیت حفظ و حراست از منابع حیاتی زمین به مدد تعالیم دینی و توسعه فرهنگ محیط زیستی، اهمیت به مشارکت مردم و جوامع محلی در حفظ محیط زیست، معرفی ارزش‌های تنوع زیستی و زیست‌بوم‌ها در تامین حیات اجتماعی انسان و جلب توجه هنرمندان به ظرفیت‌های محیط زیست در تهیه آثار هنری از اهداف این جشنواره است.

محورهای فراخوان شامل نقش تنوع زیستی بر تامین سلامت انسان، الگوی صحیح بهره‌برداری از منابع (توسعه پایدار)، شناسایی و معرفی تنوع زیستی (گیاهی و جانوری) با تاکید بر جلوه‌های آفرینش و معرفی عوامی تخریب زیست‌بوم‌ها (شکار و صید غیرمجاز، چرای بی‌رویه دام، قطع اشجار) است.

هم‌چنین ارزیابی تاثیر حضور ‌گونه‌های نادر و اهمیت زیستی گونه‌ها در چرخه حیات، تاثیر تغییرات اقلیمی و رشد جمعیت بر زیستگاه‌ها و گونه‌های حیات وحش کشور، نقش زیست‌بوم‌های طبیعی در ‌شکل‌گیری تمدن‌های پیشین، هنر و محیط زیست، آموزش و اخلاق محیط زیستی، سنگواره‌ها و سنگ‌نگاره‌های محیط زیستی، مشارکت جوامع محلی و مردم در حفظ محیط زیست، انرژی‌های نو و محیط زیست و نقش عناصر طبیعی در توسعه گردشگری طبیعی از دیگر محورهای فراخوان جشنواره است.

 انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول