اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن سینمای جوان تویسرکان خبر داد

راهیابی 7 فیلم کوتاه از تویسرکان به جشنواره ملی فیلم اولی‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن سینمای جوان تویسرکان از راهیابی هفت فیلم کوتاه ساخت هنرجویان سینمای انجمن جوانان دفتر شهرستان با موضوع‌های اجتماعی به جشنواره ملی فیلم اولی‌ها خبر داد.

راهیابی 7 فیلم کوتاه از تویسرکان به جشنواره ملی فیلم اولی‌ها

مجید فلاحی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه این جشنواره از 23 تا 27 شهریور در تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: جشنواره برای نخستین بار سال جاری با آثاری از فارغ‌التحصیلان سینمایی انجمن از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی از راهیابی هفت فیلم کوتاه به نخستین جشنواره فیلم اولی‌ها از تویسرکان خبر داد و تأکید کرد: فیلم‌های هنرجویان امسال تویسرکان نسبت به سال‌های گذشته از لحاظ کیفیت در بخش‌های تدوین، کارگردانی و تصویربرداری شاخص‌تر است.

رئیس انجمن سینمای جوان تویسرکان با بیان اینکه بلندترین فیلم ورودی به بخش مسابقه جشنواره 11 دقیقه و کوتاه‌ترین فیلم سه دقیقه است، بیان داشت: "ماه‌رخ" به کارگردانی نیلوفر محمودی با موضوع دفاع مقدس، "گمشده" حامد اسدبگی با موضوع دینی، "خلوت دل" به کارگردانی مرضیه قربانعلی، "یه ‌روزی" زهرا سوری، "شمعی برای خوشبختی" از سمانه عبدالمالکی، "عید" از میلاد تیموری و "تقدیر" از فاطمه رهنورد با موضوعات اجتماعی در این جشنواره از تویسرکان با دیگر آثا ورودی مسابقه رقابت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: با وجود توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نسل علاقمند به هنر فیلمسازی، شهرستان به علت عدم تجهیزات مورد نیاز در ساخت و تولید فیلم نتوانست در این عرصه درخشش خوبی داشته باشد.

فلاحی افزود: اما امروز با مجهز شدن دفتر سینمای انجمن به سیستم پیشرفته فول.اچ.دی (تصویربرداری، تدوین و صدابرداری) راه دستیابی به اهداف و آرمان‌های ساخت فیلم برای هنرجویان در حوزه فیلمسازی تویسرکان را تسهیل و تسریع بخشیده است و تولید 10 فیلم در سال جاری در ژانرهای مختلف مصداق بارز این مهم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره فیلمسازی یک ساله در دو بخش تئوری و عملی برای مشتاقان این هنر برگزار می‌شود، اظهار داشت: آموزش یک ساله فیلمسازی در چهار ترم با گذران 16 واحد با تدریس اساتید کارشناس و خبره در حوزه هنر و بخش‌های مختلف فیلم انجام می‌شود و در پایان هنرجو با کسب امتیاز لازم گواهی‌ بین‌المللی فیلمسازی دریافت می‌کند.

رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان تویسرکان جشنواره‌ها را انگیزه‌ای قوی برای شکوفا شدن استعداد نسل ‌خلاق جوان و آیتمی کاربردی در تقویت بنیان ساخت فیلم در بازه‌های زمانی بالا خواند و ابراز داشت: ایجاد بسترهای سالم رقابت، تکاپو و گسترش اندیشه‌های نو در قالب آثاری ارزشمند و قابل عرضه در سطوح بین‌المللی را برای فعالان این حوزه در تولید فیلم کوتاه به دنبال خواهد داشت.

نخستین جشنواره "فیلم اولی" انجمن سینمای جوان ایران از 23 تا 27 شهریور سال جاری با رقابت آثار ارسالی در حوزه‌های متفاوت با هدف تشویق و ترغیب سازندگان فیلم کوتاه توسط انجمن سینمای ایران در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول