اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خبر داد

برگزاری جشنواره فکر برتر در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری جشنواره فکر برتر در استان خبر داد و گفت: طرح‌های پذیرفته شده در این جشنواره در اولویت حمایت پارک قرار می‌گیرند.

برگزاری جشنواره فکر برتر در گیلان

مجید متقی‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره علمی و فناوری فکر برتر در استان اظهار کرد: این جشنواره با حضور دانشگاه‌ها، پژوهشگاه، مراکز تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد واحدهای فناوری کشور و برخی از کشورهای حوزه دریای خزر در بخش‌های مسابقه و نمایشگاه توسط پارک علم و فناوری گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: متقاضیان در مقاطع مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی و آزاد در رشته‌های برق و الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مکانیک و مکاترونیک، صنایع شیمیایی، انرژی‌های نو، زیست فناوری، نانو فناوری، عمران، صنایع پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، هنر و معماری و علوم انسانی می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

این مسئول، با بیان اینکه مهلت ثبت نام در جشنواره تا 15 شهریور امسال تمدید شده است، افزود: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش راهنمای ثبت نام در سایت پارک علم و فناوری گیلان مراجعه کنند.

وی از تمام دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خواست تا در این جشنواره حضور فعال داشته باشند زیرا در صورت پذیرفته شدن هر طرح در هر مقطع علاوه بر دریافت جایزه ویژه، طرح مورد نظر در اولویت‌های مورد حمایت پارک نیز قرار می‌گیرد.

متقی‌طلب، با اشاره به بحث فن بازار جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد: پروژه‌های آماده برای سرمایه‌گذاری نیز از طریق این جشنواره برای فروش یا اشتراک در سرمایه‌گذاری به فن بازار معرفی می‌شوند.

وی به نتایج تحقیقات دانشجویان دانشگاه امیر کبیر اشاره کرد و یادآور شد: طبق نتایج به دست آمده، این تحقیقات درباره سرمایه‌گذاری گسترده آمریکا روی جذب نیروهای جوان و متخصص و متفکر جهان اسلام است زیرا امروزه دشمن دریافته که با عنصر مغزافزار می‌تواند فرزندان توانمند این آب و خاک را به خود جلب کند از این رو با تاسیس مجموعه‌ای به نام (نیوسیلیکون والی) در امارات اقدام به جذب نخبگان کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان اضافه کرد: در گذشته آمریکا و انگلیس به صورت مستقیم نخبگان ایرانی را جذب می‌کردند و در کشور خود مورد حمایت قرار می‌دادند اما امروزه در کشورهای دیگر با تاسیس چنین موسسه‌هایی به امید ایجاد رویای واهی، از نخبگان نهایت بهره‌برداری را می‌کنند و پس از اینکه تمام توان علمی آنها مورد استفاده قرار گرفت حمایت می‌شوند که این امر یک تهدید بسیار جدی برای نخبگان ما به شمار می‌رود.

وی ایجاد کانون‌های شکوفایی خلاقیت در دانشگاه‌ها و نیز گسترش آنها در حمایت از دانشجویان و اساتید نخبه در داخل کشور را یکی از راه‌های حمایت از نخبگان داخلی دانست و افزود: ما به لحاظ پذیرش افراد نخبه در داخل کشور با تاسیس چنین کانون‌هایی هیچ محدودیتی نداریم و هم‌اکنون دانش‌آموزان 11 ساله به بالا را مورد حمایت پارک قرار داده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به عنوان میزبان برگزاری جشنواره فکر برتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به ضرورت گسترش شرکت‌های دانش بنیان در دنیا به ویژه در ایران تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز بر گسترش شرکت‌های دانش بنیان در کشور به ویژه در دانشگاه‌ها تاکید دارند.

حجت‌الاسلام سید علی میرابراهیمی با بیان اینکه هم‌اکنون بسیاری از دانشگاه‌های دنیا بودجه‌های خود را از طریق درآمدهای حاصل از شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنند، افزود: بخش کوچکی از این هزینه‌ها از راه جذب شهریه‌های دانشجویی است.

وی گفت: هنوز علم در دانشگاه‌های ما مولد نیست و این بزرگ‌ترین ضعف دانشگاه‌های ما محسوب می‌شود و راه‌های نرفته بسیاری را در پیش رو داریم.

این مسئول به سفارشات موکد دین مبین اسلام بر علم اندوزی اشاره کرد و متذکر شد: معجزه پیامبر ما کتاب بود و اسلام با دعوت به خواندن و نوشتن آغاز شده که این خود امری قابل تامل است.

وی با بیان اینکه در کشور قابیلت‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای علم‌آموزی وجود دارد، تصریح کرد: جوانان از استعداد و توانمندی‌های خود بهره بگیرند تا کشور برای تامین هزینه‌هایش تنها خام‌فروشی نکند زیرا فروش نفت به تنهایی برای کسب درآمد برای یک ملت مسلمان تحقیر است.

انتهای پیام/ل10/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول