اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خبر داد

حضور 457 اثر در دومین جشنواره رسانه خلیج فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از حضور 457 اثر در دومین جشنواره مطبوعات و رسانه خلیج فارس خبر داد.

حضور 457 اثر در دومین جشنواره رسانه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌ مریدی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این‌باره گفت: فراخوان جشنواره خردادماه از طریق مطبوعات و رسانه‌های جمعی اعلام شد و در پایان زمان مقرر 459 اثر از 93 روزنامه‌نگار در 9 بخش سرمقاله، یادداشت، خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، مقاله، طنز، صفحه‌آرایی و عکس شرکت کردند.

وی افزود: این آثار از 13 نشریه محلی، پنچ خبرگزاری، سه سایت خبری و 11 نمایندگی روزنامه‌های سراسری در جشنواره شرکت کرده‌اند که بیشترین آثار متعلق به بخش خبر با 96 اثر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: آثار برای داوری به تهران ارسال شده است و اساتید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده‌دار داوری آثار است.

مریدی‌زاده اضافه کرد: پس از اعلام نتایج از برگزیدگان جشنواره در روز خبرنگار 17 مردادماه طی مراسمی با شکوه با حضور استاندار هرمزگان و اهالی فرهنگ و رسانه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی بیان داشت: در روز خبرنگار علاوه بر تقدیر از برگزیدگان جشنواره در بخش جنبی کارگاه آموزشی با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود.

* رقابت هشت گروه نمایشی از هرمزگان برای حضور در جشنواره ملی تئاتر کودک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هشت گروه نمایشی از سراسر استان هرمزگان در حال رقابت برای ورود به ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو هستند.

وی افزود: به لطف خداوند منان و برکات فرهنگ منور رضوی شاهد حضور و مشارکت‌های بی‌سابقه گروه‌های نمایشی هرمزگان در ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره عظیم نقش بسزایی در ترویج فرهنگ منور رضوی در میان اقشار مختلف و به ویژه هنرمندان تئاتر و سایر رشته‌ها داشته است.

دبیر ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی بیان داشت: بازبینی از این هشت گروه نمایشی توسط داوران بازبین از 25 مردادماه آغاز خواهد شد و بهترین نمایش‌ها به بخش مسابقه جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی راه خواهند یافت.

وی تصریح کرد: میزان استقبال گروه‌های نمایشی از سراسر کشور نیز نسبت به سال‌های قبل بسیار چشم‌گیر بوده است و این امر نشان از اعتبار جشنواره ضامن آهو در میان هنرمندان تئاتر کشور دارد.

یادآور می‌شود نمایش‌های متقاضی از استان هرمزگان در ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی عبارتند از: نمایش "پینوکیو در شهر فرشته‌ها" به کارگردانی امید الماسی‌نیا از جزیره قشم، "آرزوی سفر" به کارگردانی خالد رحیمی از شهرستان میناب و نمایش‌های "ابر سیاه" به کارگردانی حامد رضوانی، "سفر تی‌تی کوچولو" به کارگردانی مهرنوش ایرانخواه، "به رنگ لاجوردی" به کارگردانی عفت تفضلی، "آفتاب از کجا سر می‌زند" به کارگردانی سمیه اسلامی، "یه روسری، دو روسری، یک خوس، یک زری" به کارگردانی سلیمه کلانتری و "گلبهار و مترسک" به کارگردانی رضا جوشعار از بندرعباس.

براساس این گزارش ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو هم‌زمان با دهه کرامت به مدت چهار روز از 28 شهریور در بندرعباس آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول