اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان قم خبر داد

ارسال بیش از 5 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان قم از ارسال 5 هزار و 600 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری فرهنگی آموزشی قرآن و عترت در قم خبر داد.

ارسال بیش از 5 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت

حجت‌الاسلام حسینعلی اکرامی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی آموزشی قرآن و عترت ویژه مددجویان زیر پوشش بهزیستی، خانواده‌ مددجویان بهزیستی و کارمندان این سازمان خبر داد.

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی آموزشی قرآن و عترت به صورت متوالی همه ساله برگزار می‌شود تصریح کرد: گروه‌های مختلفی در جشنواره سراسری فرهنگی آموزشی قرآن و عترت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان قم مدت زمان برگزاری این جشنواره میان خانواده کارکنان سازمان بهزیستی را 6 سال عنوان کرد.

اکرامی‌نژاد با بیان اینکه نابینایان و معلولین در برگزاری این مسابقات بیش از دیگران سابقه دارند افزود: نابینایان و معلولین از بدو پیروزی انقلاب نسبت به برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی آموزشی قرآن و عترت اهتمام داشتند.

وی افزود: نابینایان و معلولان امسال سی و یکمین دوره از این جشنواره را پشت سر می‌گذارند.

دبیر شورای فرهنگی آموزشی قرآن و عترت ادامه داد: فرزندان مراکز شبانه‌روزی نیز در سومین دوره از برگزاری این جشنواره شرکت می‌کنند.

وی گروه دیگری از شرکت‌کنندگان در این جشنواره را مربیان و خردسالان مهدهای کودک زیر پوشش بهزیستی عنوان کرد و گفت: این گروه نیز برای سومین سال متوالی در جشنواره سراسری فرهنگی آموزشی قرآن و عترت حضور پیدا می‌کنند.

اکرامی‌نژاد ادامه داد: مددجویان مراکز آسیب‌ها مانند ترک اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز امسال برای نخستین بار در جشنواره سراسری فرهنگی آموزشی قرآن و عترت حضور دارند.

وی زنان سرپرست خانواده را گروه دیگر شرکت‌کننده در این جشنواره دانست و گفت: زنانی که به هر دلیل بی‌سرپرست و به نگهداری فرزندان در خانه مشغول هستند امسال برای نخستین بار در این جشنواره شرکت می‌کنند.

دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان قم با بیان اینکه جشنواره سراسری فرهنگی آموزشی قرآن و عترت در 17 رشته مختلف برگزار می‌شود گفت: روخوانی و روانخوانی قرآن، تحقیق و پژوهش در قرآن، قرائت ترتیل، اذان، حفظ یک تا 30 جزء قرآن، تواشیح و مدیحه‌سرایی از جمله رشته‌های مورد بحث در این جشنواره هستند.

وی‌ خوشنویسی قرآنی، مسابقات شعرگویی در موضوعات خاص، دل‌نوشته، وبلاگ‌نویسی و... را از دیگر رشته‌هایی دانست که در این دوره از جشنواره به آن توجه شده است.

اکرامی‌نژاد به زمان ثبت‌نام در این جشنواره اشاره و بیان کرد: ثبت‌نام این جشنواره از دو ماه گذشته آغاز شد و تا 15 تیرماه ادامه داشت ولی به دلیل قرار گرفتن در آستانه ماه نزول قرآن، تا 16 مرداد ماه تمدید شد.

وی از استقبال بالا برای شرکت در جشنواره سراسری فرهنگی آموزشی قران و عترت خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 5 هزار و 600 اثر برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مدت زمان مهلت آثار به دبیرخانه این تعداد به شش هزار اثر برسد.

دبیر شورای فرهنگی بهزیستی استان قم خاطر نشان کرد: آثار برگزیده از بین آثار ارسالی انتخاب و به بخش ملی جشنواره سراسری فرهنگی آموزش قرآن و عترت ارسال می‌شود و برگزیدگان این مرحله نیز ضمن دریافت هدایا به بخش مسابقات بین‌المللی معلولان و نابینایان در رشته‌های قرآنی راه خواهند یافت.

وی افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به آدرس قم - خیابان 19 دی- بین کوچه 81 و 83-  انتهای بلوار ظریفیان – مجتمع خدمات بهزیستی آیت‌الله گلپایگانی ارسال کنند.

اکرامی‌نژاد با اعلام شماره تلفن 7752770 اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره و شرکت‌کنندگان می‌توانند اطلاعات بیشتر در رابطه با جشنواره و زمان برگزاری آن را از دبیرخانه جشنواره پیگیری کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول