اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهسازی اداره کل راه و شهرسازی قزوین خبر داد

تبدیل بیشتر راه‌های قزوین به بزرگراه

خبرگزاری فارس: معاون راهسازی اداره کل راه و شهرسازی قزوین از تبدیل بیشتر راه‌های این استان به بزرگراه تا پایان دولت دهم خبر داد.

تبدیل بیشتر راه‌های قزوین به بزرگراه

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 50 هزار کیلومتر راه روستایی در استان قزوین وجود دارد که در دولت نهم و دهم بیش از 50 درصد از این راه‌ها آسفالت شده و مابقی نیز در دست انجام است تا به راه آسفالته تبدیل شود.

وی بیان کرد: 22 هزار کیلومتر از راه‌های آسفالت شده در طی دولت نهم و دهم در قزوین راه‌های مرتبط به روستاهای بالای 5 هزار نفر جمعیت است که این مهم اهمیت این موضوع را می‌رساند.

معاون راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: ‌122 کیلومتر از راه‌های روستایی استان قزوین نیز در طی دولت نهم و دهم آسفالت و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

افزایش ایمنی راه‌ها هدف تبدیل راه به بزرگراه است

قزوینیان با تأکید بر افزایش ایمنی راه‌ها با ساخت بزرگراه خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر سیاست کلی اداره کل راه و شهر سازی استان قزوین تبدیل کردن تمام راه‌های استان به بزرگراه است به طوریکه تاکنون نیز توانسته‌ایم گام‌های مؤثری را در این خصوص برداریم.

وی کاهش آمار تصادفات، امنیت و ایمنی راه‌ها و استفاده هرچه بهتر از این راه‌ها را هدف تبدیل این راه‌ها به بزرگراه برشمرد و تصریح کرد:‌ گاهی اوقات تصادفاتی را شاهد هستیم که ممکن است در صورت وقوع آن در بزرگراه آسیب کمتری به وجود‌ آید و یا این امکان وجود داشته که تصادفی در بزرگراه اتفاق نیفتد.

معاون راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین توضیح داد:‌ البته این به این معنا نیست که بزرگراه و تبدیل راه‌ها به بزرگراه می‌تواند تصادفات را به صفر برساند، اما این مهم می‌تواند بخش زیادی از این آمار را کاهش دهد.

100 کیلومتر راه اصلی در استان وجود دارد

قزوینیان عنوان کرد:‌ در حال حاضر بیش از 100 کیلومتر راه اصلی در استان قزوین وجود دارد که در طی دولت نهم و دهم بیش از 40 کیلومتر از این راه‌ها به بزرگراه تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ارتباطی استان قزوین بیان کرد: استان قزوین در یک شاهراه ارتباطی قرار گرفته است و هر روز نیز تعداد زیادی اتومبیل از این شهر گذر می‌کند، لذا ما وظیفه داریم با برنامه‌ریزی‌های لازم امنیت راه‌های استان را از نظر راهسازی تضمین کنیم تا امنیت هموطنانمان تأمین شود.

راهداری مورد توجه در خصوص راه‌هاست

معاون راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد:‌ بحث دیگری که عموما در بحث راه و شهرسازی مورد غفلت واقع می‌شود، بحث راهداری است.

قزوینیان توضیح داد:‌ زمانی که صحبت از اداره کل راه و شهرسازی به میان می‌آید، ناخودآگاه همه به یاد راه‌سازی و فعالیت‌های اینچنینی می‌افتیم در حالی که بخش زیادی از فعالیت‌های مرتبط با راه در بخش راهداری انجام می‌شود.

وی تشریح کرد:‌ راهدارهای استان قزوین نیز با فعالیت‌های شبانه‌روزی خود تلاش می‌کنند تا هیچ راهی با مشکل مواجه نباشد.

معاون راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مرمت راه‌ها، نگهداری از راه‌ها و جلوگیری از مسدود شدن مسیرها را از وظایف راهداران دانست و از خدمات این افراد تشکر کرد.

قزوینیان تبدیل شدن چند بزرگراه در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی را از فعالیت‌های مهم این اداره کل در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول