اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت:

نفت تنها یک دهم از اقتصاد ایران است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه نفت تنها یک دهم از اقتصاد ایران است، گفت: تحریم‌ نفت آسیبی به کشور نمی‌زند.

نفت تنها یک دهم از اقتصاد ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدمحمدرضا میر‌تاج‌الدینی در نشست ائمه جمعه، روحانیون و مدیران استانی با استاندار هرمزگان که پس از ضیافت افطاری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از فواید روزه‌داری تمرین صبر و استقامت است.

وی گفت: راز اصلی موفقیت ملت‌ها و حرکت‌های الهی در میزان پایداری، صبر و استقامت آنها نهفته است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت ادامه داد: چون که نصرت الهی با ایران است مردم ایران نیز همانند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از آمریکا ترس ندارند.

میر‌تاج‌الدینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران از قدرت‌های دنیا به شمار می‌رود و عواملی همانند تحریم‌ها نمی‌تواند به این کشور آسیب بزند، اضافه کرد: جمعیت، وسعت، نیروی انسانی بیش از 70 میلیونی و برخورداری از ویژگی‌های استراتژیک همانند واقع شدن در راه ارتباطی شرق و غرب و تسلط بر آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله چند ویژگی استراتژیک ایران بوده که این کشور را از تمامی کشورهای منطقه و همسایه متمایز کرده است.

وی با بیان اینکه حجم اقتصاد کشور هزار و 200 میلیارد تومان است، ادامه داد: نفت و صنایع وابسته به آن تنها یک دهم از اقتصاد ایران را تشکیل می‌دهد.

میر‌تاج‌الدینی اضافه کرد: اگر فرض را بر این بگیریم که یک قطره از نفت ایران نیز فروش نرود باز هم اقتصاد کشور با ظرفیت باقی مانده پویا حفظ می‌شود و باید امتیاز خودکفایی در صنعت نفت را نیز برای این اقتصاد متصور بود.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه ایران اسلامی در سال‌های اول انقلاب و هشت دفاع مقدس با کم‌ترین امکانات دفاعی و نظامی به مقاومت پرداخت، افزود: تجربه نشان داده است که برخورداری از سلاح و تکنولوژی سبب استقلال و اقتدار ایران نیست.

وی خاطرنشان کرد: در واقع این نیروی ایمان و پایداری در مقاومت و استقامت بر سر آرمان‌هاست که ایران را در سه دهه اخیر در سطح جهان مطرح کرده است.

به گفته این مسئول، اگر در حال حاضر نیز، کشور یک ذره از آرمان‌هایش گذر کند، فشارهای غرب نیز پایین می‌آید.

میر‌تاج‌الدینی با اشاره به وقایع منطقه طی ماه‌های اخیر و حوادث پس از انتخابات سال 88 در کشور اضافه کرد: کسانی می‌خواستند شعار مرگ بر آمریکا را از ما بگیرند و بر روی شعارهای مرگ بر آمریکا خط می‌کشیدند و شعار مرگ بر روسیه و چین را می‌نوشتند و یا شعار نه غزه نه لبنان را سر می‌دادند در حالی که این خواسته مردم نبود.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه پیرامون سوریه سناریویی پیچیده با هدف ساقط کردن حکومت سوریه در حال اجراست، افزود: برخی از سران مرتجع عربی طی ماه‌های اخیر به بشار اسد پیام داده‌اند که دست از حمایت حزب‌الله بردار و از این حزب دوری کن تا از حکومت تو در سوریه دفاع کنیم اما بشار اسد پاسخ منفی به آنها داده است.

وی گفت: در سوریه دشمنان طی پروسه‌ای فوق پیچیده قصد کاهش محبوبیت حزب‌الله در منطقه را دارند.

میر‌تاج‌الدینی با بیان اینکه بسیاری در رابطه با بشار اسد به اشتباه افتاده‌اند، اظهار داشت: جنس انقلاب‌هایی همانند مصر و سوریه با هم بسیار فرق دارد و در واقع حوادث سوریه خواسته اغلب مردم این کشور نیست.

وی اضافه کرد: نباید فراموش کرد که در مصر انقلابیون سفارت اسرائیل را تسخیر کردند و گذرگاه رفح را باز کردند و گروه‌هایی همانند القاعده، سلفی‌ها و تروریست‌ها در پی تامین اهداف صهیونیست‌ها و آمریکا در سوریه هستند و این کشور را به آشوب کشانده‌اند.

به گفته وی، در سوریه فضایی درست شده است که طی آن با ایجاد یک حرکت بدلی مردمی، قصد ساقط کردن حکومت را دارند.

میر‌تاج‌الدینی خاطرنشان کرد: در واقع سوریه دارد تاوان حمایت از حزب‌الله را می‌دهد چرا که در زمانی وی سبب تقویت مقاومت شده است و این امر به مذاق صهیونیسم‌ها و آمریکایی‌ها خوش نمی‌آید.

وی با بیان اینکه ایران و مقاومت و حزب‌الله از محبوبیت‌ خاصی در منطقه برخوردارند به سفر رئیس جمهوری به لبنان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: شاید ایران یک دهم کشورهای دیگر نیز در لبنان پول خرج نکند، اما همگان دیدند که استقبالی که از رئیس جمهور ایران در لبنان شد در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: مردم ایران حتی مردمی بهتر از صدر اسلام و حجاز دارد چرا که مردم آن زمان بعد از پیامبر از امام علی (ع) تبعیت نکردند اما مردم ایران بعد از امام خمینی (ره) از مقام معظم رهبری تبعیت کردند.

وی گفت: مردم حجاز در جنگ از امام علی (ع) تبعیت نکردند اما مردم ایران در جنگ از رهبرشان تبعیت کردند.

میر‌تاج‌الدینی با بیان اینکه باید قدر این مردم را دانست، اظهار داشت: چون که مسئولان قدر این ملت را دانسته‌اند خداوند نیز این ملت را برای آنها نگه داشته است.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول