اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شرکت صدرای بوشهر

شناور حمل پایه سکوهای میدان‌های نفتی پارس جنوبی به آب انداخته شد

خبرگزاری فارس: دومین شناور ساخت ایرانی برای حمل پایه سکوهای میدان‌های نفتی پارس جنوبی به آب انداخته شد.

شناور حمل پایه سکوهای میدان‌های نفتی پارس جنوبی به آب انداخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مدیر کارخانه کشتی‌سازی بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت صدرا پیش از این نیز پروژه‌های عظیمی برای پارس جنوبی اجرا کرده بود.

بابک خدیور بیان داشت: متخصصان ایرانی با دانش روز خود و تلاش و پشتکاری که نشان دادند توانستند این پروژه مهم را نیز اجرا کرده و برگ زرین دیگری بر افتخارات شرکت صدرا ثبت کنند.

وی گفت: شناور مهدیس 2 که به دست توانمند نیروهای داخلی ساخته شده است، هزار و 500 تن وزن، 84 متر طول، 27 متر عرض، 6 متر ارتفاع ساختمان دارد و آبخور 4 متر و 70 سانتیمتر است.

مدیر کارخانه کشتی‌سازی بوشهر وابسته به شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) تصریح کرد: این شناور توانایی باربری 7 هزار تن را دارد که با هزینه 45 میلیارد ریال در مدت 6 ماه ساخته شده است.

خدیور اضافه کرد: این شناور و شناور مهدیس یک که بیست و چهارم خرداد به آب انداخته شد در اواخر مرداد عملیات حمل و نقل پایه سکوهای فازهای 13 و 22 و 24 را انجام خواهند داد.

وی افزود: در گذشته عملیات حمل پایه سکوها، توسط شناورهای اجاره شده خارجی انجام می‌شد که با ساخت و بهره‌برداری از این دو شناور در داخل کشور، در این زمینه بی‌نیاز شدیم و حتی در حال حاضر قادر به ساخت سفارش‌های خارجی نیز هستیم.

خدیور تحریم‌ها را در روند ساخت این دو شناور بی‌اثر خواند و آن را فرصتی برای شناسایی و بکار‌گیری نیروهای توانمند داخلی عنوان کرد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول