اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان:

نهادسازی برای انقلاب یکی از تدابیر امام خمینی (ره) بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: یکی از معجزات امام خمینی (ره) نهادسازی برای انقلاب بود تا به این وسیله خلأهای موجود برطرف و حضور مردم و افکار دینی در جامعه نهادینه شود.

نهادسازی برای انقلاب یکی از تدابیر امام خمینی (ره) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار عبدالرضا آزادی عصر چهارشنبه در جلسه شورای عالی بسیج مداحان و مدیران هیئت‌های مذهبی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار کرد: دیدگاه امام خمینی (ره) به بسیج منشأ گرفته از نگاه ایشان به انقلاب اسلامی بود و بر همین اساس امام خمینی (ره) بسیج را تأسیس کردند.

وی افزود: انقلاب اسلامی راهی نو را در پیش بشریت گشود چراکه انقلاب اسلامی الگوی کپی‌شده‌ای از غرب و شرق نبود بلکه نهضتی بود که در مقابل آنها ایستاد و توانست انقلاب اسلامی را به عنوان یک انقلاب مکتبی و مردمی ایجاد کند و مردم نیز در پیروی و تداوم آن شریک و سهیم هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: در گذشته نیز مردم در ظهور و بروز برخی نهضت‌ها نقش داشتند اما نقش آنها مقطعی بود به طوریکه در نهضت مشروطیت مردم و روحانیت نقش‌آفرین بودند و در این میان حتی مجلس نیز تشکیل شد اما با دخالت انگلیس مردم و علما کنار گذاشته شدند و مجلس را به توپ بستند و از درون نهضت مشروطیت استبداد رضاخانی متولد شد.

وی بیان کرد: در جریان ملی شدن صنعت نفت نیز روحانیت و در صدر آنها آیت‌الله کاشانی به میدان آمدند و با حمایت مردم شاه فراری شد و مصدق بر مسند قدرت نشست اما طولی نکشید که دسیسه‌های آمریکایی فعالیت خود را آغاز کردند و مردم و روحانیت کنار زده شد و از درون این نهضت استبداد جدید پهلوی دوم که متکی بر سرسپردگی آمریکا بود، متولد شد.

سردار آزادی ادامه داد: اما در انقلاب اسلامی با مدیریت و درایت امام خمینی (ره) این تجربه تلخ تکرار نشد و مردم و روحانیت به صحنه آمدند و سختی‌های انقلاب را به جان خریدند که در این میان یکی از معجزات امام خمینی (ره) نهادسازی برای انقلاب بود تا به این وسیله خلأهای موجود برطرف و حضور مردم و افکار دینی در جامعه نهادینه شود.

وی اذعان کرد: بسیج نهادی بود که در سال 58 به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد و این در حالی است که در آن زمان هنوز کشور ما مورد تهاجم قرار نگرفته بود و امام خمینی (ره) با ایجاد بسیج حضور مردم را در انقلاب نهادینه کرد و نهادی را به وجود آورد که از دل مردم جوشید و حلقه وصل مردم و نظام اسلامی را ایجاد کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: نخستین نقش‌آفرینی بسیج را پس از کنار گذاشتن افکار لیبرالیستی بنی‌صدر در دوران دفاع مقدس دیدیم چراکه دیدگاه بنی‌صدر در هشت ‌ماه نخست جنگ تحمیلی تکرار تاریخ، کنار زدن مردم و انحراف انقلاب بود که خواست خداوند و درایت امام خمینی (ره) این اجازه را به وی نداد.

وی افزود: در هشت ماه نخست جنگ تحمیلی بنی‌صدر اجازه ورود نهادهای مردمی را برای شرکت در جنگ نمی‌داد و دیدگاه وی در جنگ کلاسیک بود و در این مدت چهار عملیات انجام شد و نتوانست حتی چند وجب از خاک ایران را نجات دهد که وی برکنار شد و مردم در قالب نهادهای مردمی به جبهه آمده و در کنار سپاه ایستادند و هشت‌ سال در صحنه مقاومت و دفاع کردند.

آزادی بیان کرد: بسیج نهادی است برای حفظ و دفاع از نظام و پر کردن خلأهای آن و باید بدانیم که بسیج تنها مختص به زمان جنگ نیست بلکه امروز بسیج در جنگ نرم هم مسئولیت پیدا کرد، توسعه یافت و در عرصه‌های فرهنگی ورود پیدا کرد.

وی اظهار کرد: برخی گمان کردند پس از اتمام جنگ تحمیلی غزل خداحافظی سپاه و بسیج خوانده می‌شود اما امام خمینی (ره) در یکی از آخرین پیام‌های خود به سپاه و بسیج موضوع فرمول دفاع همه‌جانبه را مطرح کردند که خود راهبردی عظیم و دقیق برای انقلاب به شمار می‌رود بدان معنا که باید همواره خود را برای مبارزه با تهدیدهای جدید دشمن آماده کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: در طی 20 سال اخیر بسیج توانست با هدایت مقام معظم رهبری توفیقات خوبی را رقم بزند که در این راستا در دهه اخیر بسیج اقشار و مهندسین تشکیل شد و حدود 20 قشر و متخصص توانستند با اراده خود بسیج را تشکیل دهند که در این میان بسیج مداحان و مدیران هیئت‌های مذهبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در تشکیل شورای عالی اقشار بسیج به عنوان نهادی که از دل مردم تشکیل می‌شود باید برجستگان و نخبگان آن قشر حضور داشته و آن را اداره کنند به این معنا که در بسیج مداحان قرار نیست کسی غیر از نخبگان و برجستگان این جامعه حضور داشته و برای مردم برنامه‌ریزی کنند.

آزادی بیان کرد: در رأس این مجموعه ارزشمند اهدافی چون کمک به تحقق ارتش ده‌ها میلیونی قرار دارد چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند "اگر موفق شویم این ارتش را تشکیل دهیم نفس این موضوع دشمنان دین را می‌ترساند" بنابراین بایستی در راستای فرمایشات ایشان از بسیج 20 میلیونی حرکت و به سمت بسیج جهان اسلام حرکت کنیم.

وی تحقق فرامین و منویات مقام معظم رهبری در خصوص جامعه مداحان را از دیگر اهداف این شورا عنوان کرد و گفت: باید با تلاش برای پیاده‌سازی فرامین رهبر به عنوان سربازان نظام تلاش کنیم تا فرمایشات عمیق، دقیق، راهبردی و عملیاتی رهبر معظم انقلاب را در جامعه پیاده کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: کمک به تحقق جامعه اسلامی از اهداف پنج‌گانه‌ای محسوب می‌شود که بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شامل پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی و تشکیل جهان اسلام است و ما هم‌اکنون در حال گذر از دولت اسلامی به تشکیل جامعه اسلامی هستیم.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری جامعه اسلامی به جامعه‌ای اطلاق می‌شود که احکام، قوانین و مقررات اسلامی در آن جاری و ساری بوده و الگوساز باشد تا بتواند قله‌های بشریت را به جهانیان نشان دهد تا اگر دنیا به دنبال مدل حکومتی، مجلس اسلامی، دولت اسلامی، اقتصاد اسلامی و اجتماع اسلامی هستند آن را در حکومت جمهوری اسلامی ایران پیدا کنند که این امر مشکل اما شدنی است.

آزادی ادامه داد: ما به عنوان ذاکرین اهل بیت که یک عمر در شعارها و ذکرهایمان به خصوص در ایام محرم و صفر دعا می‌کنیم که کاش در کربلا بودیم و امام حسین (ع) را یاری می‌کردیم باید بدانیم امروز که حسین زمان ما را دعوت می‌کند تا به تحقق جامعه اسلامی کمک کنیم چه حرکتی در این راستا انجام داده و چه مسئولیتی بر دوش داریم؟

وی تصریح کرد: بنابراین باید در این راستا نقش خود را شناخته و برای تحقق آن تلاش کنیم چراکه نقش روحانیت و مداحان در جامعه و در میان اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان بسیار اثرگذار است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عمده انتظارات از شورای عالی بسیج مداحان و مدیران هیئت‌های مذهبی را سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تحقق راهبردها عنوان کرد و گفت: بایستی شورا با دارا بودن نگاه استانی بتواند این حرکت‌ را رقم زده و ما نیز وظیفه داریم تا از حرکت‌های خوب پشتیبانی کنیم و اگر سازمان بسیج مداحان بتواند طرح‌های نو و حرکت‌های ابتکاری فراتر از نقش خود را در راستای ترویج فرهنگ دینی و اهل بیت ایفا کند طراز جامعه با هم‌فکری و تعامل افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: جوان را رشد داده و افکار و دیدگاه‌های خود را استانی کنید که در این میان توجه و عنایت به مداح شهید سید رضا حسینی می‌تواند الگوی خوبی برای همه ما و به خصوص جامعه مداحی به شمار برود.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول