اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کارگروه بهداشت و سلامت مازندران:

مازندران در اجرای طرح پزشک خانواده پیشتاز کشور است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کارگروه بهداشت مازندران گفت: مازندران در مرحله سرشماری، ورود اطلاعات جمعیتی در سامانه ملی و درصد انتخاب پزشک در طرح پزشک خانواده از سوی مردم، رتبه اول را در کشور حایز شده است.

مازندران در اجرای طرح پزشک خانواده پیشتاز کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، هادی ابراهیمی، اجرایی‌ شدن طرح پزشک خانواده در این استان را هدیه بزرگ دولت دهم به مازندرانی‌ها دانست.

ابراهیمی با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح به عنوان بزرگ‌ترین طرح نظام اسلامی در حوزه بهداشت و سلامت عمومی مردم، گفت: استان مازندران در مرحله سرشماری، ورود اطلاعات جمعیتی در سامانه ملی و درصد انتخاب پزشک از سوی مردم رتبه اول را در سطح کشور حائز شده است.

نایب رئیس کارگروه بهداشت و سلامت مازندران از تکمیل حلقه بهداشتی و درمانی با راه‌اندازی یک‌ هزار و 109 خانه بهداشت روستایی و 256 مرکز بهداشتی شهری و روستایی در این استان خبر داد و افزود: طرح سراسری پزشک خانواده با بکارگیری 3 هزار نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان مازندران و در 10 مرحله زیر ساختی اجرایی شد.

این مسئول با تاکید بر عزم دولت دهم در زمینه رایگان کردن خدمات درمانی در کشور گفت: در اجرای این طرح ویزیت و تمام داروهای سطح اول تجویزی از سوی پزشکان خانواده، رایگان در دسترس مراجعان قرار می گیرد.

وی اجرای این طرح را در مازندران که به طور همزمان با تهران، فارس، سیستان و بلوچستان عملیاتی شده، بیانگر عزم و اراده قوی مدیریت اجرایی استان دانست و یادآور شد: در اجرای این طرح محوری تشکیل پرونده سلامت الکترونیک خانواده‌ها، سطح‌بندی خدمات بهداشتی درمانی و یکسان‌سازی سازمان‌های بیمه‌گر عملیاتی می‌شود.

ابراهیمی درباره چگونگی عملیات این طرح، بیان داشت: در این برنامه جمعیت شهری هر شهرستان به بلوک‌های 10 هزار نفری تقسیم و هر بلوک نیز یک مرکز مجری و سه پایگاه پزشک خانواده خواهد داشت.

نایب رئیس کارگروه بهداشت مازندران اضافه کرد: پایگاه‌های پزشک خانواده همان مطب‌های پزشکان عمومی است که هر مطب 2 هزار تا 2 هزار و 500 نفر جمعیت را در دو شیفت کاری صبح و عصر خدمات‌رسانی می‌کنند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اثرات مثبت این طرح در ارتقای خدمات سلامت عمومی و تحقق عدالت در عرصه خدمات بهداشتی و درمانی همکاری مردم را در پیشبرد اهداف آن ضروری خواند و افزود: خانواده‌های مازندرانی برای بهره‌مندی از خدمات این طرح باید هرچه سریع‌تر نسبت به انتخاب پزشک خانواده با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی اقدام کنند.

وی از اجرای این طرح به عنوان انقلاب در بخش بهداشت و درمان کشور یاد کرد که در دولت دهم عملیاتی شد و اذعان داشت: با تلاش مسئولان بخش‌های مختلف دولت هم‌اکنون هیچگونه نگرانی در مورد عملیات اجرایی این پروژه ملی وجود ندارد.

ابراهیمی در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق و موثر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای عملیاتی‌شدن طرح پزشک خانواده در استان بر نقش اثربخش رسانه‌های جمعی در جلب همکاری عمومی با هدف تحقق کامل اهداف این طرح تاکید کرد.

انتهای‌پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول