اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از دو هفته آینده صورت می‌گیرد

ثبت‌نام مردم گیلان در طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز ثبت‌نام مردم در طرح پزشک خانواده از دو هفته آینده در این استان خبر داد.

ثبت‌نام مردم گیلان در طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان داداشی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی گیلان با اشاره به اجرای قانون پزشک خانواده و نظام ارجاع اظهار کرد: طرح پزشک خانواده در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با سلامت افراد در چهار استان کشور آغاز شده است.

وی به آغاز ثبت‌نام پزشکان در طرح مذکور در گیلان اشاره کرد و افزود: قانون پزشک خانواده با همکاری وزارت رفاه و امور اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور انجام می‌شود.

داداشی رویکرد پزشک خانواده را احیای نظام ارجاع خواند و تصریح کرد: اولویت پزشک خانواده پیشگیری و درمان است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمام بیمه شدگان و حتی افرادی که بیمه نیستند در طرح پزشک خانواده وارد می‌شوند، ابراز کرد: ارائه خدمات به بیماران به صورت گروه 17 نفری انجام می‌شود و هر گروه 10 هزار نفر جمعیت شهری را زیر پوشش می‌گیرد.

وی تعداد یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت شهری گیلان را واجد ثبت‌نام در طرح پزشک خانواده دانست و بیان کرد: ثبت‌نام مردم در پزشک خانواده از دو هفته آینده در گیلان آغاز می‌شود.

داداشی با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پزشک خانواده در 9 شهرستان گیلان، خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار رایانه تاکنون در مراکز بهداشتی و درمانی به منظور اجرای پزشک خانواده  در استان نصب شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سرشماری جمعیت شهری در 46 نقطه از 50 نقطه شهری برای پزشک خانواده در گیلان اشاره کرد و گفت: برنامه عملیاتی پزشک خانواده شهری در استان تهیه شده است.

وی ایجاد و راه‌اندازی مرکز مدیریت مشاوره و راهنمای پزشکان را از جمله اقدام‌ها در اجرای پزشک خانواده در گیلان برشمرد و اذعان کرد: کمیته‌های تبلیغات، آمار و اطلاعات، آموزش نیروی انسانی و تامین منابع مالی و غیر مالی و همچنین پایش و نظارت پزشک خانواده در گیلان تشکیل شده است.

داداشی با تاکید براینکه قانون پزشک خانواده شهریور سال جاری در گیلان اجرا می‌شود، بیان کرد: بیش از یک‌هزار و 300 نفر پزشک و پیراپزشک تاکنون در پزشک خانواده گیلان ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول