اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز طرح پزشک خانواده در اردبیل

پزشک خانواده استان اردبیل از شهر مشگین کلید خورد

خبرگزاری فارس: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان اردبیل با اجرای این طرح در مشگین‌شهر کلید خورد و تا اول مهرماه در تمام شهرهای استان اردبیل این طرح اجرا می‌شود.

پزشک خانواده استان اردبیل از شهر مشگین کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل عصر امروز در مراسم آغاز طرح پزشک خانواده در مشگین‌شهر که با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌ها آغاز شد، اظهار داشت: به دنبال اجرای کشوری این طرح ما در شهرهای بالای 25 هزار نفر اجرای طرح پزشک خانواده را بعد از سرشماری، جمع‌آوری اطلاعات و ثبت آنها در سامانه مورد نظر از مشگین‌شهر آغاز می‌کنیم و تا اول مهرماه در تمام شهرهای استان اردبیل این طرح اجرا می‌شود.

فرهاد پورفرضی تصریح کرد:‌ براساس اطلاعات وارده به سامانه الکترونیکی اعضای خانواده می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و براساس پزشکان خانواده تعیین شده پزشک مورد نظرشان را انتخاب کرده تا پوشش درمانی آنها از طریق پزشک تعیین شده آغاز شود.

وی خاطر نشان کرد: عموم مردم مختار هستند تا پزشک خانواده خودشان را تعیین کنند و جهت ویزیت پایه به مطب و مرکز تعیین شده مراجعه کنند.

پورفرضی اضافه کرد: در این طرح هر پزشک خانواده دو هزار و 500 نفر را زیر پوشش خدمات قرار می‌دهند که امیدواریم در گام اول بتوانیم رضایت عموم مردم را فراهم آوریم.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل بیان کرد: سطح اول نظام پزشک خانواده به صورت پزشک عمومی اتفاق می‌افتد که ویزیت و تأمین دارو به شکل رایگان می‌باشد.

وی ادامه داد: با تشخیص پزشک عمومی در صورت نیاز به پزشک متخصص فرد مورد نظر مراجعه کرده که در صورت نیاز به بستری شدن فرانشیز 10 درصد به پنج درصد کاهش می‌یابد.

پورفرضی گفت: تنها در این سامانه است که فرد می‌تواند مراحل سه‌گانه حضور در پزشک عمومی، تخصصی و فوق‌تخصصی را طی کند و هرگونه مراجعه خودسر سبب می‌شود تا از پوشش بیمه‌ای برخوردار نبوده و تمام هزینه‌های مورد نظر را از جیب خود پرداخت کند.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: در قالب پوشش بیمه‌ای جامع و کامل ایرانیان این اقدامات انجام شده و در سطح دو نیز 10 درصد تعرفه پرداخت می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در طرح پزشک خانواده اقدامات و فعالیت‌های مثبت و دامنه‌داری انجام می‌شود تا یک عدالت واقعی برقرار شود.

پورفرضی تصریح کرد: تا دو ماه آینده در شهرهای پارس‌آباد، خلخال و گرمی نیز اجرای این طرح شروع شده و در مرکز استان نیز با توجه به ثبت 50 درصد اطلاعات در سامانه از اول مهرماه شاهد اجرای طرح می‌باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول