اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

مردم ایران به شیعه بودن خود افتخار می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک گفت: ملت ایران با کمال عزت و افتخار به شیعه بودن خود افتخار می‌کند.

مردم ایران به شیعه بودن خود افتخار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبیک در مسجد ولی عصر(عج) اظهار کرد: امروز آمریکا به دلیل اینکه در عربستان صعودی و قطر دموکراسی وجود ندارد از آنان حمایت می‌کند ولی از سوریه به دلیل اینکه دشمن اسرائیل است، متنفر است.

وی با ذکر اینکه سوریه خاکریز نخست جهان اسلام است، افزود: ملت ایران باید با کمال عزت و افتخار به شیعه بودن خود افتخار کند و همگام با مردم سوریه مانند همیشه در برابر نظام سلطه به ویژه باج خواهی‌های نامشروع اسرائیل خبیث ایستادگی کند تا آن گردن کلفت‌ها نتوانند در کشورهای اسلامی جولان دهند.

خطیب جمعه آبیک با تأکید بر احیا و شب زنده‌داری در لیالی قدر اذعان کرد: تقدیر و سرنوشت مردم در شب‌ قدر تعیین می‌شود، لذا انسان باید با عبادات و مناجات در این شب‌های نورانی، خود را از غیر خدا یعنی شیاطین انس و جن رها ساخته و با توبه به سوی خدای متعال بازگردد.

موسوی ادامه داد: قرآن کریم  که دارای قدر، منزلت و شرف و عزت است در لیالی قدر از سوی جبرئیل بر پیامبر اسلام (ص) و برای امت مسلمین نازل شده است.

وی اضافه کرد: زمین در شب قدر چون مملو از ملائکه می‌شود، تنگ می‌شود لذا هر کس در لیالی قدر احیا بدارد خداوند گناهانش را بخشیده و سرنوشتی جدید برای انسان رقم می‌خود.

* رسالت خبرنگاران، خطیر و سرنوشت ساز است

امام جمعه آبیک در ادامه خطبه‌ها با اشاره به 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به همراه دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری افغانستان به دست ناجوانمردانه طالبان در سال 77(روز خبرنگار) گفت: رسالت خبرنگاران خطیر، ارزشمند و سرنوشت‌ساز برای جامعه است، چراکه به عنوان قشر زحمتکش و مفید با اقشار و طبقات مختلف جامعه در ارتباط هستند و همواره فعالیت‌های مختلف جامعه را زیر نظر دارند.

موسوی داشتن دقت، صراحت، صداقت، دو پهلو عمل نکردن، به هنگام و به طور شایسته انعکاس دادن اخبار و جناحی عمل نکردن را از شاخصه‌های یک خبرنگار متعهد عنوان و خاطرنشان کرد: از خبرنگارانی که چنین ویژگی‌هایی را داشته باشند قدردانی کرده، دستشان را می‌فشارم و از خدای متعال برایشان آرزوی توفیق دارم.

خطیب جمعه آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر انجام عمل صالح و تقویت تقوا گفت: دنیا همانند صیادی است که انسان را شکار می‌کند لذا انسان نباید به دنیا دل ببندد، چراکه انسان هیچ گاه از سختی‌ها و بدی‌های دنیا محفوظ نیست.

موسوی افزود: خدا عالی‌ترین یاور انسان در همه حال است لذا انسان نباید هیچ گاه خدا را فراموش کند بلکه باید در همه حال به یاد او باشد و برای آخرت خود توشه ذخیره کند.

وی ادامه داد: انجام واجبات و ترک محرمات و انجام مستحبات و ترک مکروهات از مطالبات انسان به خدا و پیامبر اکرم(ص)، کرام الکاتبین(دو فرشته رقیب و عتید)، ملک الموت، زن و فرزند، نفس اماره، انجام گناه به سفارش شیطان و دنیا را از طلبکاران انسان برشمرد و تصریح کرد: مطالبات ذکر شده از آموزه‌های قرآنی است که انسان باید در آنها تفکر و تدبر کند و همیشه خود را برای سفر آخرت آماده کند.

امام جمعه آبیک خاطرنشان کرد: اگر انسان در دامن قرآن تربیت شود، از مفاهیم، معانی و معارف قرآن کریم به معرفت دست یابد بنا بر آیه 83 سوره مبارکه قصص سرانجام نیک در انتظارش است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول