اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جزیره تاریخی هرمز در خلیج فارس

هدف تحریم‌ها ضربه به اتحاد ملی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جزیره تاریخی هرمز با بیان اینکه تحریم‌ها با هدف ضربه زدن به اتحاد ملی و کشاندن مملکت به هرج و مرج طراحی شده است، گفت: اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری بهترین راهکار برای کم کردن آثار تحریم‌هاست.

هدف تحریم‌ها ضربه به اتحاد ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز واقع در آب‌های جنوبی بندرعباس، حجة‌الاسلام و المسلمین سیدسجاد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک فرارسیدن میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) به بیان مناقب و فضائل آن امام بزرگوار پرداخت و افزود: شایسته است سیره آن امام همام را در زندگانی خود به کار بندیم.

وی با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر اظهار داشت: شب قدر از برترین‌ها نزد پروردگار است که در این شب خداوند به بندگانش عنایت ویژه‌ای دارد.

خطیب جمعه جزیره تاریخی هرمز در ادامه افزود: این سفره قدری که گسترده است نیاز به مقدماتی دارد و کسانی موفق به بهره‌برداری می‌شوند که توانسته باشند از آمادگی بیشتری برخوردار باشند.

موسوی به دیدار جمعی از پژوهشگران و مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان با مقام معظم رهبری اشاره و گفت: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در این جلسه نیز بیان فرمودند شعار نیست بلکه واقعیت امروز جامعه است که باید همه ارکان نظام، محققان و پژوهشگران و مردم آن را عملی سازند.

وی یادآور شد: اینک زمان تبدیل تهدید دشمن به فرصت قطع وابستگی از اقتصاد نفتی و واردات به نفع استقلال اقتصادی به وسیله همان راهبرد مقام معظم رهبری فرا رسیده است.

امام جمعه هرمز افزود: تحریم‌های جدید با هدف بی‌ثبات‌سازی اقتصادی و تسری این بی‌ثباتی به عرصه اجتماعی و سیاسی و امنیتی دنبال می‌شود که به زعم طراحان آن می‌تواند مسیر پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی و تبدیل آن به الگویی برای سایر ملت‌های در حال خیزش را سد کند و با درهم شکستن مقاومت مردم و مسئولان و تبدیل وحدت و انسجام ملی به شکاف بین حاکمیت و مردم و حتی ایجاد تخاصم و آشوب به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: اما زهی خیال باطل چرا که ملتی که به فرموده رهبر فرزانه‌اش آرمان‌گرای واقع‌نگر است به دام طراحان استکبار نمی‌افتد و چون صیدی زیرک از دام‌های پهن شده عبور و دشمنانش را زبون و خسارت زده ناکام می‌گذارد.

موسوی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی درصددند تا به وسیله گرانی و تورم و کاهش ارزش ملی پول و موانع موجود بر سر راه نقل و انتقالات ارزی و اختلال در مسیر ترانزیت کالا هدف‌های ضربه زدن به اتحاد ملی را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: اما مردم با داشتن روحیه انقلابی، غیرت دینی، تجارب و سوابق درخشان دوران دفاع مقدس، داشتن مهارت‌های بومی و مهم‌تر از همه تفضل خداوند بر این ملت یعنی نعمت ولایت‌فقیه بار دیگر ظفرمندانه با تهدیدات دشمن مقابله می‌کند و به فضل الهی امیدوار است.

امام جمعه هرمز گفت: ملت شجاعانه در کنار مسئولان ایستاده‌ است و انتظار دارد که همه مسئولان نظام به دور از اختلافات و با اتفاق و وحدت و با انگیزه عملی نمودن اقتصاد مقاومتی بار دیگر قدرت برگرفته از ایمان و اخلاص این ملت را به دنیا نشان دهند.

موسوی در پایان به تحولات سوریه اشاره و افزود: عدم استقبال و همراهی مردم از مخالفان دست نشانده غربی‌ها و عرب‌ها که به جای نیروهای نظامی آمریکا سلاح به دست گرفته‌اند و امنیت ملت سوریه را نشانه رفته‌اند، نشان دهنده مقبولیت نظام سوریه است و انسا‌ن‌های آزاده دنیا خبر از تبانی امریکا و رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی و ترکیه را دارند و یقیناً در پیش چشمان همه آنها منفور و خوار هستند.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول