اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گذر از شب‌های قدر؛

شب‌های قدر تلألو بندگی در بیکران الهی است

خبرگزاری فارس: رمضان و قدر تلألو بندگی است و حساس‌ترین لحظه‌های میهمانی در حضور اوست.

شب‌های قدر تلألو بندگی در بیکران الهی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حساس‌ترین لحظه مهمانی که همان شب‌های قدر است نیز به پایان رسید و اکنون این من و تو، در کجای راه ایستاده‌ایم.
معمولا در همه مهمانی‌ها، لحظه‌ای به عنوان بهترین یا مهم‌ترین لحظات آن به شمار می‌آید، بستگی دارد که من و تو چه چیزی را بهترین و مهم‌ترین بدانیم.
باز هم برای تکمیل این مطلب به جمع زائران بارگاه منور رضوی (ع) رفتیم آنجایی ‌که خیلی‌ها دوست دارند در شب‌های قدر خود را به کنار مضجع شریف حضرت رضا (ع) برسانند.
گویی لحظات پر فیض شب قدر در این مکان، حساس‌تر و پراهمیت‌تر جلوه می‌کند.
زائری از گیلان از این شب‌های قدر می‌گوید: شب قدر که فرا می‌رسد، انسان دچار یک احساس عجیب می‌شود، شاید نتوانم مقصودم را به درستی بیان کنم، اما من از شب قدر احساس یک گذرگاه را دارم، گذرگاهی که از فردای شب قدر، سرنوشت زندگی و عمرم را تعیین می‌کند.
زائر دلباخته دیگری از یزد نیز می‌گوید: شب قدر، شب قدراست، احساس من این است که باید قدر این شب را بدانم، ای کاش می‌توانستم در شب قدر خدمت مولایمان امام زمان (عج) برسم.
حسین از یکی از روستاهای توابع شهرستان تنکابن به مشهد آمده است او که تابه‌حال 22 سال از 32سال عمرش را توانسته با موفقیت در زمینه روزه واجب ماه مبارک رمضان سپری کند با لحنی عجیب می‌گوید: شب قدر شب امتحان است شب پرسش است، شب مسابقه است، از او می‌پرسیم کدام امتحان، کدام پرسش و کدام مسابقه، که با سادگی هرچه تمام می‌گوید:
امتحان زندگی، پرسش از خداوند و مسابقه بندگی و منظورش را با این جمله به ما می‌فهماند که، زندگی امتحانی است که شب قدر باید سعی کرد در این امتحان نمره قبولی از پروردگار گرفت.
در شب قدر باید از خدا پرسید که چه سرنوشتی را برایمان رقم خواهد زد، باید قبل از خدا از خودمان بپرسیم که چکار کرده‌ایم که لایق شب قدر باشیم و شب قدر مسابقه بندگی است و بندگی کسی که بی‌نیاز از بندگی است، بندگی پروردگار که بندگی او اوج بی‌نیازی است.
اما از درگاه حضرت حق ناامید نیستم که من در ماه مبارک رمضان و شب قدر مهمان اویم.
میزبان هم با همه میزبان‌ها فرق دارد، بهترین میزبانان است، میزبانی است که سریع الرضاست. ارحم الراحمین است گنه‌کاران را دوست دارد که به درگاهش راز و نیاز کنند و به سوی او باز گردند. سخنان مهدی که به اینجا رسید اشک از چشمانش بر گونه‌هایش جاری می‌شود.
خودش می‌گوید: اشک خوف و رجاست هم امیدوارم و هم نگران نکند لایق شب قدر نباشم.
در این لحظه همسرش سخنان او را ادامه می‌دهد و می‌گوید: به نظرم خداوند بهترین پذیرایی از مهمانانش در ماه مبارک رمضان را در شب قدر انجام می‌دهد.
خداوند ما را با استجابت دعاهایمان و قبولی طاعات و عباداتمان پذیرایی می‌کند. خدای بزرگ به کسی در مهمانی رمضان دست رد نخواهد زد، شب‌های قدر، شب‌های عبور از نیستی به هستی می‌باشد، از هیچ چیز به همه چیز خواهم رسید.
شب قدر شب تقدیر است، شب قدر شب اندازه‌گیری است و همه چیز در بوته اندازه‌گیری قرار می‌گیرند و خدا کند که ما از پذیرفته‌شدگان شب قدر باشیم نه از مطرودین.
اینجا حرم مطهر رضوی است. من و تو مهمان خدائیم در ماه خدا رمضان، رمضان مهمانی‌ای که انتظارش را می‌کشیدیم، اکنون 18 سفره از سفره‌های آسمانی‌اش را برایمان پهن کرده است.
سفره نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم گویی رنگین‌تر و پربارتر است.
سفره‌ای است با شرایطی خاص، قدر، تقدیر، اندازه‌گیری و... این‌ها را چگونه معنا می‌کنند، چرا شب قدر را به این اسم نامیده‌اند.
در شبی که از هزار شب بهتر و شایسته‌تر است به آخرین سفیر الهی‌ات، به آن انسانی که فرشتگان در شب قدر بر آستان رفیع‌اش فرود می‌آیند قسمت می‌دهیم، ما را قدردان شب قدر قرار بده و از ناامیدان و رانده‌شدگان این شب قرار مده.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول