اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام صالحی‌خوانساری:

احیای شب‌‌های قدر از لطف خداوند به بندگانش است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و علوم دینی گفت: سه شب احیای شب قدر را در ماه مبارک رمضان باید قدر دانست و دلیل مخفی بودن شب قدر گناه نکردن مسلمانان در شب تعیین سرنوشت از جانب خداوند است‌.

احیای شب‌‌های قدر از لطف خداوند به بندگانش است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام سید مرتضی صالحی‌خوانساری یکشنبه شب در مراسم احیای شب قدر که در مصلای امام خمینی مرکز مازندران برگزار شد با بیان اینکه در شب قدر فرشته‌ها در کنار همه عزاداران زمینی آمین‌گوی دعاها خواهند بود، بیان داشت: شیعیان سه شب را شب قدر و تعیین سرنوشت خود می‌دانند در حالیکه شب تقدیر الهی در یک شب انجام می‌شود و شب قدر در دل سه شب احیا در ماه مبارک رمضان مخفی مانده است.
وی به نقل از آیت الله علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان با اشاره به اینکه خداوند شب قدر را در دل سه شب وفات حضرت علی ابن ابیطالب(ع) مخفی کرده است، بیان داشت: سه شب احیای شب قدر را در ماه مبارک رمضان باید قدر دانست و دلیل مخفی بودن شب قدر گناه نکردن مسلمانان در شب تعیین سرنوشت از جانب خداوند است که این امر نشان از لطف خداوند به بندگانش خواهد بود.
این عالم علوم دینی کشور شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را شب در نظر گرفتن سرنوشت برای مسلمانان جهان دانست و گفت: تمام مقدرات یک سال هر فرد براساس فعالیت‌هایی که در یک سال گذشته تاکنون انجام داده است رقم می‌خورد و در شب بیست و یکم تقدیری که در شب 19 ماه مبارک رمضان تعیین شد مصوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شب 23 ماه مبارک رمضان مراسم شب قدر تمام مصوبات رب العالمین مورد تایید قرار می‌گیرد.
وعاظ برجسته حوزه تعالیم علوم دینی تهران اظهار داشت:  شیعیان بحرین در خانه خود گرفتارند و امروز توهینی که به شیعیان علی(ع) روا می‌شود به خاطر عدالت حضرت علی(ع) است و شاهد هتک حرمت مسلمانان شیعه در بحرین هستیم.
وی اظهار داشت: ندامت و پشیمانی که امت اسلامی از خود نشان می‌دهند با اشک‌های چشمی است که جاری می‌شود، هر قطره آن دریای آتش دوزخ را خاموش می‌کند.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول