اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه همدان خبر داد:

آمادگی آستان امامزادگان همدان در میزبانی شب‌های قدر

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: همه امامزادگان شهرستان همدان در راستای برپایی مراسم لیالی قدر و میزبانی سوگواری امیرالمؤمنین(ع) آماده شدند.

آمادگی آستان امامزادگان همدان در میزبانی شب‌های قدر
حجت‌الاسلام سیدحسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر، عظمت و ارزش این شب‌ها را بی‌بدیل دانست و اظهار داشت: این شب‌ها به هر نحوی برای ما مسلمانان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که سرنوشت یکساله ما در این شب‌ها رقم می‌خورد.
وی با تأکید بر لزوم ارج نهادن به ارزش والای شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، افزود: در دین مبین اسلام و در روایات متعدد ائمه معصومین (ع) بر عظمت شب‌های قدر، تأکید شده است و بر ما است که در این شب‌های گرانقدر به راز و نیازی خاص با خداوند بپردازیم.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: با توجه به اینکه رسم بر این است که مراسم‌های مهم دینی و مذهبی در اماکن مقدس و مساجد برپا شود، برپایی مراسم احیا و سوگواری امیر مؤمنان (ع) در لیالی قدر به میزبانی امامزادگان نیز مورد توجه است.
وی اضافه کرد: در راستای برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم لیالی قدر در شهرستان همدان، امامزادگان شاخص این شهرستان با برنامه‌های مشخص و مدونی پذیرای عزاداران و زائران هستند.
به گفته رضوی در امامزاده عبدالله (ع) همدان، برنامه احیای شب‌های قدر از ساعت 23 شب تا 3.30 صبح همراه با تلاوت قرآن، مناجات حضرت امیرالمؤمنین (ع)، سخنرانی حجت الاسلام خزائلی (از اساتید حوزه علمیه قم) و مداحی مداحان برجسته خواهد بود.
وی بیان کرد: در هنگام برگزاری مراسم لیالی قدر در امامزادگان شاخص همدان، توزیع کتاب مسابقه "دقایقی با قرآن" استاد قرائتی نیز در راستای توجه و ترویج به این کتاب آسمانی برای زائران و عزاداران توسط اوقاف و امور خیریه صورت می‌گیرد.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان خاطرنشان کرد: برنامه احیا و شب زنده‌داری در شب‌های 19، 21 و 23 ماه رمضان با کمک و همیاری 50 تن از خادمان افتخاری آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) در این مکان برگزار می‌شود.
وی ساعت شروع مراسم احیاء در امامزاده شاهزاده حسین (ع) همدان را از ساعت 23 تا 3.5 صبح شب‌های قدر اعلام کرد و اظهار داشت: این امامزاده و خادمان آن نیز با برنامه‌های مشخص آمادگی کاملی برای میزبانی این لیالی عظیم دارد.
رضوی در پایان خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه همدان با غبار روبی گلزار شهدا، تأمین نور، سرویس‌های بهداشتی و نظافت محوطه گلزار شهدای همدان شرایط برپایی مراسم شب‌های قدر در این مکان را نیز فراهم آورده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول