اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایزنی‌ها آغاز شد

خرمای هرمزگان در راه آفریقای‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رایزنی‌ها در راستای صادرات محصول خرمای تولیدی هرمزگان به آفریقای‌جنوبی آغاز شده است.

خرمای هرمزگان در راه آفریقای‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود دشوارگر معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عصر سه‌شنبه در دیدار با رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور آفریقای‌جنوبی که به دعوت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در جمع تجّار، بازرگانان، اعضای انجمن خرما و اعضای خانه کشاورز بندرعباس حضور یافته بود، با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های هرمزگان اظهار داشت: این استان در بخش‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و شیلات از قابلیت‌های بی‌نظیری برخوردار است.

وی در این راستا ادامه داد: استان هرمزگان در زمینه کشاورزی به سبب وجود آب و هوای خاص جنوبی، دارای توان کشت و برداشت محصولات در خارج از فصل‌های معمول کشاورزی کشور است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه پرورش و عرضه محصولات در فصول سرد کشور از ارزش بالایی برخوردار است، تصریح کرد: یکی از محصولات با کیفیت استان که بیش از 30 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان را به خود اختصاص داده خرما است.

دشوارگر تاکید کرد: متاسفانه به دلیل ناشناخته ماندن حجم تولید و کیفیت خرمای تولیدی در هرمزگان، خرمای این استان آن‌گونه که باید به جایگاه واقعی خود دست نیافته است.

این مسئول با اشاره به راهکار واحد توسعه تجارت خارجی سازمان مذکور در هرمزگان برای صادرات جهانی خرمای تولیدی هرمزگان یادآور شد: یکی از اهداف مهم در این خصوص توسعه صادرات و مبادلات تجاری استان با کشورهای هدف است.

دشوارگر ابراز امیدواری کرد با توجه به توانمندی‌های استان به ویژه در بحث خرما بتوان جایگاهی برای این محصول در بازار آفریقای‌جنوبی پیدا کرد.

وی گفت: برگزاری همایش بررسی و شناسایی بازار کشور آفریقای‌جنوبی، موانع و مشکلات آن در راستای اخذ مجوز اعزام هیئت تجاری و بازاریابی در سه ماه سوم سال جاری از سوی سازمان توسعه تجارت ایران صورت گرفته است.

حمید افتخاری رایزن جمهوری اسلامی ایران در کشور آفریقای‌جنوبی نیز در ادامه با ذکر گزارشی از وضعیت بازار و تجارت کشور آفریقای‌جنوبی گفت: این کشور در حال حاضر از رونق اقتصادی خوبی برخوردار است و در همین راستا می‌تواند بازار خوبی برای محصولات تولیدی بنادر جنوبی باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: هرمزگان بتواند با صادرات خرما به این کشور مراودات تجاری کشور ایران را با این کشور آفریقایی توسعه بخشد.

هرمزگان‌ دارای نخلستان‌های متعددی از جمله در فین و حاجی‌آباد است.

گونه‌هایی همانند پیام خاص منطقه حاجی‌آباد هرمزگان است، این‌گونه از گونه‌های مرغوب و با ارزش غذایی بالا به شمار می‌رود که متقاضیان زیادی در بُعد صادرات دارد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول