اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر وزش توفان‌های شن

خشکیدگی خوشه‌های خرمای فهرج گسترش یافته است

خبرگزاری فارس: فر‌ماندار فهرج گفت: توفان شن خسارات زیادی به بخش کشاورزی منطقه وارد می‌کند و موجب گسترش خشکیدگی خوشه‌های خرما شده است.

خشکیدگی خوشه‌های خرمای فهرج گسترش یافته است

حسین زین‌الصالحین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: توفان‌های شن، حرکت شن‌های روان و گرمای بالای 50 درجه زندگی مردم شهرستان فهرج را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.

وی با اشاره به کاهش محصول خرمای مضافتی در فهرج بیان داشت: توفان شن همه ساله خسارات زیادی به بخش عظیمی از کشاورزی منطقه وارد می‌کند و موجب گسترش خشکیدگی خوشه‌های خرما شده است.

‌زین‌الصالحین‌ افزود: شهرستان فهرج یکی از نقاط بحرانی استان کرمان در زمینه توفان‌های شن و حرکت‌های شن‌های روان است و این موضوع موجب شده که زندگی مردم در ابعاد مختلف تحت تأثیر قرار ‌گیرد.

وی قرار گرفتن منازل مردم را در زیر حرکت شن‌های روان یکی از مشکلات روستائیان بیان و تصریح کرد: 50 روستای این شهرستان در بخش مرکزی و نگین کویر ‌در محاصره شن‌های روان قرار دارند.

فرماندار فهرج ابراز داشت: شهرستان فهرج ‌با قرار گرفتن در حاشیه کویر لوت و سیستان و بلوجستان نیاز به اجرای طرح‌های ملی برای تثبیت شن‌های روان مانند ایجاد تله‌های رسوب‌گیر، مالچ‌پاشی و درخت کاری دارد.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول