اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج تأکید کرد

توجه به اهمیت پرداخت زکات در فصل برداشت خرما

خبرگزاری فارس: امام جمعه کهنوج گفت: با توجه به فصل برداشت خرما لازم است به اهمیت زکات توجه کنیم زیرا یکی از فروع ده‌گانه دین و یکی از بنیان‌های پنج‌گانه اسلام زکات است که امروز کم‌رنگ شده است.

توجه به اهمیت پرداخت زکات در فصل برداشت خرما

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کهنوج اظهار داشت: یک هفته از ماه مبارک رمضان سپری شد و باید سعی کنیم حداکثر بهره و استفاده را از این ماه ببریم.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در ابتدا اشاره‌ای داشتند به چالش‌های نظام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در رمز موفقیت عبور از این چالش‌ها فرمودند، «چالش‌هایی از جمله ترورها، شورش‌های قومی، جنگ تحمیلی، تحریم‌های پی در پی به لطف الهی و توانایی‌های عظیم ملت ایران پشت سر گذاشته شد».

افشارمنش با بیان اینکه با توجه به فصل برداشت خرما لازم است به اهمیت زکات توجه کنیم، گفت: یکی از فروع ده‌گانه دین و یکی از بنیان‌های پنج‌گانه اسلام زکات است که کم‌رنگ شده است.

وی تصریح کرد: در مورد زکات باید باور کنیم اموال ما متعلق به خود ما نیستند و ما امانت‌دار هستیم و اینکه باور کنیم طبق آیه قرآن اگر مالی در راه خدا زکات پرداخت کردیم، خدا جایگزین می‌کند.

امام جمعه کهنوج به 11 مرداد سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری اشاره کرد و گفت: مرحوم شیخ فضل‌الله نوری از جمله روحانیانی بود که در پیروزی نهضت مشروطه نقش مهمی ایفا کرد اما پس از انحراف این نهضت اقدام به مخالفت با روشنفکران و غرب‌زدگان کرد.

وی افزود: او مشروطه‌ای که مبانی آن بر پایه قوانین اسلامی کشورهای غربی و الگوی آن تمدن غرب بود را رد می‌کرد و بعد از فتح تهران به وی پیشنهاد شد که به سفارت روسیه پناهنده شود و در نهایت به شهادت رساندند.

افشارمنش در مورد مردم مسلمان میانمار و تحولات سوریه اظهار داشت: سازمان‌های مدعی حقوق بشر سکوت کرده‌اند و حمایت خاصی از طرف کشورهای اسلامی صورت نگرفته است و در مورد سوریه اخیرا اتحادیه عرب متوسل به جنگ روانی علیه سوریه شده است و واقعیت این است که امروز سوریه به جهت حمایت ازمقاومت آماج توطئه‌ها است و امیدواریم بتواند بر مخالفان خود فائق آید.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول