اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره توسعه صادرات سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

حمایت از محصول خرما اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره توسعه صادرات سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: خرما یکی از عمده محصولات کشاورزی در استان است و حمایت از آن علاوه بر رونق صنعت کشاورزی می‌تواند مسیری برای اشتغال‌زایی در استان باشد.

حمایت از محصول خرما اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی انصاریان صبح امروز در جلسه میز تخصصی خرما اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل برداشت خرما در استان باید از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاه کرد تا خرمای استان شناخته شود.

وی افزود: استان هرمزگان با توجه به شرایط آب و هوایی خاص خود محصولات خرمای بی‌نظیری را نه تنها در کشور بلکه در جهان دارد اما این محصول با کیفیت، چندان شناخته شده نیست.

رئیس اداره توسعه صادرات سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: نبود زیرساخت مناسب،‌ عدم بازاریابی، بسته‌بندی و صادرات خرما به کشورهای مختلف و شناساندن این محصول مهم‌ترین مشکلات خرمای استان است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده اما کافی نیست.

انصاریان تأکید کرد: خرما یکی از عمده محصولات کشاورزی در استان است که حمایت از آن علاوه بر رونق صنعت کشاورزی در هرمزگان می‌تواند مسیر مطلوبی برای اشتغال‌زایی در استان باشد.

به گفته وی، تعیین استاندارد برای تولید خرمای باکیفیت، حمل و نقل، بررسی روابط تجاری با کشورهای هدف، منابع بانکی و فرآیند تولید خرمای صادراتی از جمله مواردی است که در میز تخصصی خرما بررسی می‌شود.

انصاریان گفت: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای خرید خرما باید امکانات و ساز و کارهای لازم در این خصوص انجام شود.

در ادامه جلسه گزارش عملکرد پرداخت تسهیلات خرید توافقی خرما طی سال گذشته توسط بانک‌های عامل استان، اقدامات صورت گرفته درخصوص خوشه خرما توسط عامل توسعه خوشه خرما و اقدامات صورت گرفته در مورد کنسرسیوم خرما توسط رئیس انجمن خرمای استان ارائه شد.

یادآور می‌شود؛ در هرمزگان 610 نفر گواهی محصول سالم دریافت کرده‌اند که می‌توان این گواهی را به عنوان برند محصول استان در نظر گرفت.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول