اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

توانمندی ملت ایران بالاتر از تحریم‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه رشت گفت: ملت ایران در برابر تحریم‌های آمریکا دارای توانمندی بسیار بالایی هستند و همواره در مقابل این توطئه‌ها پیروز می‌شوند.

توانمندی ملت ایران بالاتر از تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: انسان دارای دو چهره بیرونی و درونی است که بر اثر تمرین می‌تواند چهره باطنی خود را به صورت حیوان درنده و موزی درآورد.

وی با بیان اینکه آزار و هتک حرمت مردم در روح انسان می‌ماند و در روز قیامت به صورت حیوان ظاهر می‌شود افزود: رعایت اخلاق بسیار مهم است.

خطیب جمعه رشت صداقت، امانت، احسان، مروت و... را از موارد خوب چهره درونی انسان برشمرد و تصریح کرد: در چهره درونی محاسن و مکارم اخلاق داریم که مکارم اخلاقی بسیار مهم و از هر عهده هر کس بر نمی‌آید.

وی خانواده پیامبر (ص) را دارای مکارم اخلاقی دانست و ابراز کر د: رمضان ماه تمرین مکارم اخلاقی است و با اخلاق نیکو می‌توان دل‌های مردم را به دست آورد.

قربانی با اشاره به هفته اطعام گفت: هفته اطعام نیازمندان به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن (ع) و شهادت علی (ع) از فردا آغاز می‌شود.

وی درباره فرا رسیدن روز خبرنگار اذعان کرد: خبرنگاران می‌توانند زوایای فراموش شده را به مسئولان نشان دهند و انتقاد سازنده کنند اما نباید موجب سوءاستفاده دشمن شوند.

امام جمعه رشت به حادثه سوریه اشاره کرد و افزود: جریانی که در سوریه می‌گذرد بسیار مهم است و استکبار با جنگ سخت نتوانست جلوی پیشرفت اسلام را در کشورهای منطقه بگیرد و پایگاه مقاومت را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه دو سوم مردم سوریه طرفدار بشار اسد هستند خاطر نشان کرد: مردم حکومتی را می‌خواهند که وابسته به آمریکا نباشد.

قربانی افزود: کفر جهانی برای از بین بردن سوریه با هم متحد شده و در شب‌های قدر باید برای مردم سوریه دعا کرد.

وی به تحریم آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: برای مقابله با تحریم آمریکا باید اقتصاد مقاومتی را در زندگی پیاده کنیم و اکنون دوران جنگ است و مدیران باید مدیریت صحیح کنند به گونه‌ای که مردم بتوانند تحمل داشته باشند ضمن اینکه ملت ایران همواره در تحریم‌ها پیروز می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول