اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شرکت نفت و گاز مارون صورت گرفت

گذر از تحریم‌ها با ساخت قطعات کمپرسورها در داخل کشور

خبرگزاری فارس: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با انجام تعمیرات اساسی و تعویض قطعات فرسوده خارجی کمپرسورهای گازی واحد کوپال خود یکبار دیگر تحریم را پشت سر گذاشت.

گذر از تحریم‌ها با ساخت قطعات کمپرسورها در داخل کشور

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تعمیرات اساسی از جمله اقدامات مهمی است که می‌بایست پس از گذشت ساعت کارکردی معین در ماشین آلات انجام پذیرد، اما شرکت‌های خارجی سازنده این ماشین آلات حاضر به تأمین قطعات خواسته شده برای تعمیرات نبودند و این موضوع فرصتی را پدید آورد تا متخصصان اداره تعمیرات شرکت با همکاری شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب و سازندگان داخلی این قطعات را در ایران ساخته و کار تعمیرات اساسی آن را انجام دهند.

رامین حاتمی افزود: نشت بندهای فلزی درونی کمپرسور ، یاتاقان ضربه گیر و یاتاقان‌های ژورنال به علاوه بالانس پیستون کمپرسور توسط سازندگان داخلی تحت نظارت کامل اداره تعمیرات و نگهداری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون ساخته و نصب شد که در مجموع هزینه‌ای کمتر از یک چهارم هزینه خرید و نصب نمونه خارجی را در برداشت.

وی گفت: با استفاده از مهندسی معکوس، و در اختیار داشتن نقشه‌های ابعادی می‌توانیم این قطعات را به تولید انبوه رسانده و به خودکفایی کامل از نظر قطعات یدکی مورد نیاز دست یابیم.

حاتمی خاطرنشان کرد: کارشناسان شرکت دارای تخصص بالایی در تعمیر قطعات بوده و مشکل فقط تأمین قطعات بود که خوشبختانه در حال حاضر هیچ گونه مشکلی از نظر در اختیار داشتن قطعات کمپرسور نداریم.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون به انجام پروژه‌های مشابه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تعمیرات اساسی، باز سازی و ساخت نشت بند و یاتاقان‌های آسیب دیده یکی از کمپرسورهای در حال کار که بخشی از بالانس پیستون آن مشکل عمده پیدا کرده بود با همکاری سازندگان ایرانی به طور کامل توسط متخصصان این شرکت انجام و عملیاتی گردید.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون یک شرکت بهره‌بردار با تولید روزانه حدود 600 هزار بشکه نفت است که سه میدان نفت و گاز مارون، کوپال و شادگان را در اختیار دارد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول