اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرعباس عنوان کرد

ارتقای کیفیت کالاهای داخلی مناسب‌ترین راه مقابله با قاچاق کالا

خبرگزاری فارس: فرماندار بندرعباس گفت: ارتقای کیفیت کالاهای داخلی می‌تواند به عنوان راهکاری قابل توجه در امر مقابله با قاچاق کالا در دستور کار قرار داشته باشد.

ارتقای کیفیت کالاهای داخلی مناسب‌ترین راه مقابله با قاچاق کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس امینی عصر چهارشنبه در نشستی در رابطه با قاچاق کالا و ارز ضمن ارائه پیشنهاداتی در این راستا با بیان اینکه شهرهایی همانند بندرعباس به دلیل موقعیت ویژه جغرافیای در طول تاریخ به عنوان مبدایی برای ورود کالا از کشورهای دیگر تلقی می‌شوند، اظهار داشت: در واقع پدیده قاچاق متاثر از عواملی متعدد است که با شکل‌گیری مرزها، کشورها نسبت به کنترل آن حساسیت‌های فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه ورود و یا خروج کالا به طور قاچاق از کشورها می‌تواند، آسیب‌های جدی بر پیکره اقتصادی آنها وارد کند، افزود: باید توجه داشت که تنها بخشی از مضرات قاچاق، مضرات اقتصادی است.

به گفته امینی این پدیده می‌تواند در مسائل اجتماعی و اموری همانند اشتغال نیز تاثیرات مخربی بگذارد و کشور را در بُعد تولیدی و صنعتی به چالش بکشد.

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه طی دهه‌های اخیر امر مقابله و مبارزه با قاچاق و تبعات آن از جمله مباحث مهم در بخش حاکمیتی در استان‌های همانند هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس تلقی می‌شود، گفت: فرمانداری بندرعباس با هماهنگی نیروها و دستگاه‌های مربوطه تاکنون دستاوردهای خوبی را در این راستا داشته است.

این مسئول در ادامه با ارائه پیشنهاداتی برای مقابله با قاچاق سوخت و ارز در مرزهای ساحلی و دریایی کشور، افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از قاچاق کشور از دریای جنوب وارد می‌شود و یا هم‌چنین بخش عمده‌ای از سوخت نیز از این مرز به صورت قاچاق از کشور خارج عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: در امر مقابله با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت به خارج از کشور ابتدا‌ باید به علت‌یابی آن پرداخت.

به گفته امینی، ایجاد جایگاه‌های سیار سوخت‌رسانی در خلیج فارس به طور مجاز می‌تواند، نقش عمده و اساسی را در کاهش متقاضی خرید سوخت قاچاق برعهده داشته باشد.

فرماندار بندرعباس هم‌چنین در باب کاهش قاچاق کالاهای مصرفی به کشور نیز معتقد است که در این راستا باید کیفیت و قیمت‌های کالاهای تولید داخل که مشابه با نوع اقلام خارجی است، ارتقا و مناسب‌سازی شود تا این طریق مصرف کننده خود به خود به سمت کالاهای داخلی برود.

وی در پایان هم‌چنین به ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی تاکید کرد و افزود: باید همه به سمت نهادینه‌سازی این فرهنگ در حرکت باشیم.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول