اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

5600 واحد مسکن مهر در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از بهره‌برداری 5 هزار و 600 واحد مسکونی مهر در هفته دولت امسال در سطح استان خبر داد.

5600 واحد مسکن مهر در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود مالکی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی اظهار کرد: در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت 3 هزار و 300 واحد افتتاح می‌شود که از این تعداد سهم شهرستان بیرجند 2 هزار واحد مسکونی و سهم شهرستان قاینات یک‌هزار و 300 واحد مسکونی است.

وی افزود: در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز در هفته دولت سال جاری 2 هزار و 300 واحد مسکونی مهر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

* 26 هزار واحد مسکونی سهم خراسان جنوبی از مسکن مهر

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی سهم کل مسکن مهر استان را 26 هزار واحد عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد 20 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و 6 هزار در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت احداث می‌شود.

مالکی تصریح کرد: سهمیه افتتاح مسکن مهر در سال جاری در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت 11 هزار و 350 واحد مسکونی بوده اما به دلیل مشکلات اجرای فاضلاب به 9 هزار واحد مسکونی کاهش یافته است.

وی به پیشرفت خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 12 باب مسجد در سایت‌های مسکن مهر استان در مرحله نازک‌کاری است.

 

* احداث 11 باب مدرسه در مسکن مهر خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از احداث 11 باب مدرسه در سایت‌های مسکن مهر استان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد چهار مدرسه از محل توافقات و تهاتر اراضی و هفت باب از محل اعتبارات تملک دارایی احداث شده است.

مالکی به احداث یک فضای بهداشتی درمانی در سایت مسکن مهر شمال شهر بیرجند نیز اشاره کرد و افزود: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی تامین می‌شود.

وی از احداث یک سوله ورزشی در سایت مسکن کویر تایر نیز خبر داد و تصریح کرد: واگذاری چهار قطعه تجاری برای رفع نیازهای اولیه و عمومی ساکنان مسکن مهر در مهرشهر نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سایت‌های مسکن مهر استان است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول