اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پارک علم و فناوری گیلان

کانون شکوفایی خلاقیت دانشگاه آزاد رشت افتتاح شد

خبرگزاری فارس: بیست و دومین کانون شکوفایی خلاقیت پارک علم و فناوری گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افتتاح شد.

کانون شکوفایی خلاقیت دانشگاه آزاد رشت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس پارک علم و فناوری گیلان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کانون شکوفایی خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سالن کنفرانس این دانشگاه با اشاره به عملکرد پارک علم و فناوری کشور در راستای گسترش کانون‌های شکوفایی خلاقیت، اظهار کرد: پیرو ابلاغ دستورالعمل راه‌اندازی کانون‌ شکوفایی خلاقیت در پارک‌های علم و فناوری گیلان، کانون شکوفایی خلاقیت استان با هدف حمایت از دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان مستعد و برخوردار از ایده‌های خلاقانه و نو برای بهره‌گیری از امکانات مادی و معنوی از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرده است.

مجید متقی‌طلب با اشاره به محور پذیرش ایده در این کانون‌ها افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، مکانیک و مکاترونیک، مواد، زیست فناوری، نانو فناوری و محیط زیست از جمله محورهای مورد نظر در پذیرش ایده‌های کانون‌های خلاقیت هستند.

این مسئول، مشاوره علمی، فنی و تخصصی، تامین مواد و اقلام مصرفی برای ساخت نمونه، امکان استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی مورد نیاز برای پیاده‌سازی ایده، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دارندگان ایده، تمهید شرایط برای معرفی و عرضه دستاوردها در جشنواره و نمایشگاه‌های استانی و کشوری، مساعدت در روند ثبت دستاوردها به صورت اختراع و ارزیابی علمی آن را از جمله حمایت‌های قابل انجام در این کانون‌ها عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: پارک‌های علم و فناوری، نهادی اجتماعی و جایگاهی برای توسعه نوآوری‌های دانش محور از طریق مساعدت در تشکیل و تقویت بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و بخشی از راهبرد اندیشمندانه و هماهنگ برای توسعه ملی محسوب می‌شوند.

متقی‌طلب با بیان اینکه امروزه پارک‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری نقش بسیار عمده‌ای در پیشبرد اقتصاد جهان دارند، اذعان کرد: پارک‌های علم و فناوری علاوه بر امکان فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط دانش محور و کارآفرین در یک محیط اقتصادی، بستر لازم را برای انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای جهانی را فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری گیلان در راستای اجرایی کردن رسالت خود اهداف چون تولید، انتقال و بومی سازی فناوری و نیز تسهیل در تجاری‌سازی آن را دنبال می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، کمک به توسعه و رونق اقتصادی منطقه، تسهیل در انتقال فناوری از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به مراکز اجرایی و تولیدی، کمک به ارتقای ارزش افزوده از طریق توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و فناوری محور را از جمله اهداف این کانون‌ها دانست.

وی آغاز به‌کار پارک‌های علم و فناوری در کشور را به دلیل ارتباط ضعیف بین دولت، دانشگاه‌ها و صنعت نامید و اذعان کرد: تاسیس پارک‌های علم و فناوری یکی از بزرگ‌ترین راهکارها و الگوهای ارتباطی بین دولت و دانشگاه و صنعت است.

متقی‌طلب با اشاره به اینکه امروزه در دنیا درآمد فروش دانش فنی از درآمد فروش نفت بیشتر است، بیان کرد: دانشگاه‌ها در غرب تبدیل به یک دانشگاه‌های زاینده و تولید علم در دنیا شده است به طوری که دانشگاه‌های منچستر به عنوان یکی از مراکز اقتصادی دانش‌بنیان در جهان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ابتدا کشورهای اروپای غربی، اروپای شرقی و متعاقب آن کشورهای آسیای غربی فعالیت‌های خود را در این عرصه آغاز کردند اذعان داشت: با یک مطالعه کوچک می‌توان به رابطه معنادار گسترش این کشورها در راستای گسترش شرکت‌های دانش بنیان پی برد.

این مسئول با اشاره به تاسیس نخستین شهرک علمی‌‌‌-تحقیقاتی در اصفهان ابراز کرد: در گیلان همراه با 9 استان دیگر پارک‌های علم و فناوری فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کردند.

به گفته وی پارک علم و فناوری در گیلان ابتدا فعالیت خود را به دلیل کمبود فضای مناسب و عدم فرهنگ سازی مطلوب با 9 شرکت ارتباط و اطلاعاتی آغاز کرد.

متقی‌طلب متذکر شد: امروز پارک علم و فناوری گیلان در بیش از 20 دانشگاه و مرکز علمی و تحقیقاتی استان اقدام به افتتاح کانون شکوفایی خلاقیت کرده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول