اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد خبر داد

عضویت 50 هزار نفر در باشگاه‌های پژوهشگران دانشگاه آزاد

خبرگزاری فارس: رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی کشور از عضویت 50 هزار نفر در باشگاه‌های پژوهشگران دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور خبر داد.

عضویت 50 هزار نفر در باشگاه‌های پژوهشگران دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کریم زارع در نشست باشگاه پژوهشگران جوان منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه فضای حمایت از نخبگان و پژوهشگران جوان در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده، اظهار داشت: هم‌اکنون 50 هزار نفر عضو این باشگاه هستند و در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد سراسر کشور ایده‌های ناب خود را پرورش می‌دهند.

رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد با اشاره به هدف دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: هدف دانشگاه آزاد اسلامی این است که توانایی‌های بالقوه این تعداد نخبه و پژوهشگر جوان که دارای استعدادهای درخشان در زمینه‌های مختلف هستند را به توانایی‌های بالفعل تبدیل کند.

این مسئول تصریح کرد: ارزش یک نخبه بسیار بالاتر از یک چاه نفت برای کشور است و تلاش ما شناسایی نخبگان در سطح کشور از طریق دفاتر باشگاه‌های پژوهشگران جوان است که البته باشگاه‌های پژوهشگران جوان نباید خود را در واحدهای دانشگاهی محدود کنند بلکه در هر شهر باید جوانان را به دور خود جمع کنند.

وی عنوان کرد: یک فرد نخبه علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های خاص و منحصر به‌فرد، تأثیرگذاری برجسته‌ای در سطح جامعه دارد که این تاثیرگذاری نه تنها در حوزه علم و دانش و تولید آن، بلکه در حوزه فرهنگی نیز ظهور می‌کند.

زارع، بالاترین ثروت و سرمایه یک کشور را مغزهای جوانان پویا و بانشاط دانست و تصریح کرد: باید در راستای فرمایش امام خمینی (ره) کاری کنیم که از خارج برای ادامه تحصیل به ایران بیایند بنابراین قصد داریم از خارج در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی عضو بگیریم که این مهم نیازمند پشتیبانی دولت و مجلس است.

وی، با اشاره به برنامه‌های این باشگاه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های اساسی فعالیت در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی، اهمیت دادن به تولید ملی و کاربردی کردن کارهای تحقیقاتی نخبگان و پژوهشگران برای نیل به توسعه همه جانبه و اعتلای ایران اسلامی است.

رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در نشست مذکور گفت: کاربردی کردن پژوهش‌های دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی یکی از اولویت‌های مهم در دانشگاه آزاد اسلامی است.

محمدحسین سرورالدین با بیان اینکه هیچ پژوهشی غیرکاربردی نیست، افزود: هر پژوهشی اطلاعات و دستاوردهایی را ارائه می‌دهد که باید زمینه کاربردی کردن این یافته‌های علمی و پژوهشی را فراهم کرد.

وی، اضافه کرد: پژوهش‌های بنیادی و کاربردی بسیار ارزشمند و اثرگذار است، زیرا با توجه به نیاز کنونی کشور از اساتید و دیگر دانشگاهیان انتظار می‌رود در زمینه انجام پژوهش‌های کوتاه‌مدت فعالیت خود را گسترش دهند.

این مسئول، اعضای باشگاه پژوهشگران جوان را آینده‌سازان و نخبه‌ها و استعدادهای درخشان کشور دانست و خواستار توسعه بیش از پیش فعالیت‌های این باشگاه با توجه به استعدادهای خوب جوانان پرشور، در استان گیلان شد.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جلسه مذکور با اشاره به  اینکه در هر اموری که پژوهش و تحقیق صورت گیرد نتیجه حاصله بسیار ارزشمند است و موجب توسعه جامعه می‌شود، گفت: پژوهش زمینه تولید علم را فراهم می‌کند و این امر در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار با اهمیت است.

علیرضا اقدامی، با بیان اینکه هم‌اکنون 16 استعداد درخشان در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه‌های آزاد استان گیلان فعالیت دارند، ابراز داشت: هم‌اکنون یک هزار و 446 نفر عضو باشگاه پژوهشگران جوان واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه‌های آزاد منطقه 17 هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 536 نفر عضو فعال و 910 نفر دیگر نیز عضویت عادی دارند.

اقدامی، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌ها و پژوهش‌های مرتبط با سال جاری در راستای نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسعه همه جانبه ایران اسلامی استقبال می‌کند.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول