اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان:

توانمندسازی خانواده زندانیان در دستور کار است

خبرگزاری فارس: دادستان کرمان گفت: مهم‌ترین برنامه در دستور کار انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان زیر پوشش قرار دادن خانواده‌ها و توانمندسازی آنهاست.

توانمندسازی خانواده زندانیان در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در مراسم جشن ضیافت با حضور مددجویان و خانواده آنها اظهار داشت: از گذشته برای امنیت جامعه از مجازات زندان استفاده می‌شود و همه واقف هستند در کنار منافع آن یک سری عوارض هم دارد، اما به عنوان یک ضرورت آن را می‌پذیرند و از آن به عنوان یک داروی تلخ تعبیر می‌کنند که هر بیماری مجبور است برای مداوا از آن استفاده کند.

وی گفت: زندان بهترین راه حل و راهکار نیست، بلکه آخرین راه است و وقتی از این مجازات استفاده می‌شود، باید همراه با چاره‌اندیشی برای بازسازی شخصیت زندانی و بازگشت شرافتمندانه آن فرد به زندگی اجتماعی باشد.

موحد عنوان کرد: در بحث اصلاح و تربیت در زندان‌های استان کارهای خیلی خوبی انجام می‌شود و از لحاظ امکانات فرهنگی و ورزشی جزو بهترین زندان‌های کشور است.

وی افزود‌: 70 درصد از زندانیان استان برای یک بار دچار خطا و جرم شده‌اند و باید برای آنها برنامه‌ریزی شود تا واقعاً اصلاح شوند و شاهد بازگشت مجدد آنها به زندان نباشیم.

موحدی خاطرنشان کرد: همه مسئولان قضائی و قضات بر اساس دستور مقام عظمای ولایت تلاش می‌کنند تا کمتر از مجازات زندان استفاده شود تا کاهش جمعیت کیفری را در زندان‌ها شاهد باشیم و زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اصلاحی و تربیتی بیشتری فراهم آید.

وی با اشاره به وضعیت خانواده زندانیان‌ گفت‌: ‌در کنار مددجویان، خانواده آنها مورد غفلت قرار نگیرند، زیرا نخستین قربانی بعد از دستگیری مجرم، خانواده وی است چه از لحاظ وضعیت معیشتی‌، روانی‌، اجتماعی و بدتر از آن برچسب خانواده زندانی بودن و حس بی‌اعتمادی و بدگمانی جامعه نسبت به آنها است.

موحد‌ ابراز داشت: اگر برای این خانواده‌ها به عنوان قشر در معرض آسیب اقدامات حمایتی نداشته باشیم، زندان نه تنها مفید نیست، بلکه ضرر به مراتب بیشتر دارد.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین برنامه در دستور کار انجمن حمایت از زندانیان استان زیر پوشش قرار دادن خانواده‌ها و توانمندسازی آنها است.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول