اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان:

یارانه فرد زندانی به زندان واریز شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان گفت: اگر یارانه زندانیانی که حبس‌های طولانی دارند به زندان واریز شود برخی از مشکلات زندان در زمینه تغذیه حل خواهد شد.

یارانه فرد زندانی به زندان واریز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست قضایی استان اظهار داشت: از مسئولان مربوطه درخواست می‌شود تا یارانه زندانیان به زندان اختصاص یابد.

وی زندانی را عضوی از خانواده دانست و افزود: همان طور که پزشک خانواده دیگر اعضای خانواده را در بیرون زندان پوشش می‌دهد باید این فرد را نیز تحت پوشش قرار دهد تا مشکلات زندان در زمینه کمبود پزشک کاهش یابد.

رئیس شورای قضایی سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: با بهره‌برداری از اردوگاه 5 هزار نفری زندانیان در ایرانشهر باید از ظرفیت این اردوگاه برای کاهش ازدحام در زندان‌های استان استفاده کرد.

مدیرکل زندان‌های سیستان‌وبلوچستان نیز از بهره‌برداری اردوگاه 5 هزار نفری ایرانشهر خبر داد و گفت: تاکنون برای این اردوگاه 4 هزار متقاضی از سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

علی‌محمد بابایی با اشاره به اینکه هر زندانی نیاز به 13.5 متر فضا دارد، ادامه داد: پنج اردوگاه در سراسر کشور در استان‌های خراسان با ظرفیت 10 هزار نفر، کرمان با ظرفیت 5 هزار نفر، اصفهان با ظرفیت 7 هزار نفر، تهران با ظرفیت 10 هزار نفر و سیستان‌وبلوچستان با ظرفیت 5 هزار نفر در حال احداث است.

وی زندان سراوان را یکی از پر تراکم‌ترین زندان‌های استان توصیف کرد و افزود: ساخت زندان 750 نفره سراوان آغاز شده و تا سه سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل زندان‌های سیستان‌وبلوچستان همچنین از ساخت زندان 350 نفره خاش و بهره‌برداری آن در دو سال دیگر خبر داد.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان‌وبلوچستان نیز کمبود پزشک متخصص را یکی از مشکلات این سازمان دانست و اظهار داشت: تجهیزات آزمایشگاه DNA خریداری و وارد استان شده است و تا دو ماه دیگر این آزمایشگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا عبدی از تعرفه 110 هزار تومانی آزمایش DNA خبر داد و افزود: این تعرفه به نسبت مواد مصرفی که هزینه‌ای بالغ بر 350 هزار تومان است ناچیز است و در آینده ما را دچار مشکل می‌کند.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول