اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل خبر داد

آزادی 116 زندانی در اردبیل/ 227 پرونده در دست بررسی است

خبرگزاری فارس: معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در سه ماه امسال با بررسی 60 پرونده زندانیان آبرومند زمینه آزادی 116 نفر با همت و تلاش خیرین فراهم شده است.

آزادی 116 زندانی در اردبیل/ 227 پرونده در دست بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، انور اسکندرزاده صبح امروز در مراسم جشن گلریزان شهرستان سرعین اظهار داشت: در سال گذشته با بررسی 236 فقره پرونده زمینه آزادی 606 نفر فراهم شد و امسال نیز تلاش می‌کنیم در قالب جشن گلریزان و جذب کمک‌های خیرین زمینه آزادی دیگر زندانیان معسر و غیر عمد را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه 227 پرونده در دست بررسی است، افزود: 133 مورد از این پرونده‌ها مربوط به مسایل مالی به ویژه مهریه و صدور چک بلا محل است و مابقی آن نیز مربوط به جرایم غیر عمد تصادفات است که در صورت تامین 8 میلیارد تومان می‌توانیم زمینه آزادی زندانیان آبرومند و گرفتار در حبس را به دلیل جرایم غیر عمد فراهم کنیم.

این مسئول بیان داشت: جرایم غیر عمد به جرایمی گفته می‌شود که انسان با اراده خود بر بروز آن دخالتی نداشته باشد و ناخواسته دچار خطایی شود که محکومیت قضایی را به دنبال داشته باشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: این جرایم به شکل عمدی اتفاق نمی‌افتد بلکه به دلیل بروز شرایط و موقعیت خاص نظیر رخداد تصادف، مطالبه مهریه سنگین از طرف زوجه و یا انجام معاملات اقتصادی با ریسک بالا که اغلب منجر به ورشکستگی می‌شود و همچنین تصادفات رانندگی ناخواسته را شامل می‌شود که ممکن است برای همه افراد جامعه چنین رخدادهای غیر عمد به وجود آمده و اتفاق بیفتد.

اسکندرزاده افزود: ستاد دیه همه ساله به قصد کمک به آزادی این زندانیان طبق سفارش دین اسلام و شرع محمدی سعی می‌کند با همراهی خیرین و نیکوکاران زمینه آزادی این زندانیان را فراهم کرده و یا با جلب رضایت شاکیان و مدعیان بتواند بستر بخشش و رهایی از حبس را برای آنها مهیا کند.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان اردبیل یادآور شد: ستاد دیه استان اردبیل از سال 81 شکل گرفته و دایره فعالیت آن نیز مختص جرایم غیر عمد نظیر تصادفات، محکومیت مالی و مهریه است که گروه تحقیق این ستاد پرونده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت محرز شدن شرایط فرد در قادر نبودن برای پرداخت دیه و مبلغ در نظر گرفته شده به صورت بلاعوض یا تسهیلات کمک‌هایی را انجام می‌دهد تا این افراد آبرومند از زندان خلاصی یابند.

این مسئول تصریح کرد: اگر افراد زندانی تمکن مالی داشته باشند از محل مال و اموال‌شان و برخی مساعدت ستاد دیه بدهی مورد نظر پرداخت شده و فرد زندانی از زندان آزاد می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول