اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه:

اصلاح کشت در حوزه دریاچه ارومیه صورت گیرد

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: برای بهبوبد وضعیت دریاچه ارومیه باید اصلاح کشت در حوزه دریاچه ارومیه صورت گیرد.

اصلاح کشت در حوزه دریاچه ارومیه صورت گیرد

 جواد شریف‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیش از هر کسی از شرایط فعلی دریاچه ارومیه ناراحت هستیم.

وی با بیان اینکه عمده مسائل مربوط به مشکل بارندگی و بحث اقلیم است، تصریح کرد: بارندگی در این منطقه بسیار کم است به طوری که از سال 74 به بعد خشکسالی آذربایجان شروع شده و البته دولت اقداماتی در راستای رفع این مشکل انجام داده است.

شریف‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های موجود در ارومیه، افزود: دریاچه ارومیه به دلیل عضویت در پیمان تالاب‌‌های بزرگ جهان، سند نگه‌داری دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سند راهبردی دریاچه ارومیه، موظف هستیم که از سه استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و کردستان آب را به سمت دریاچه آزاد کنیم.

شریف‌نژاد با بیان اینکه باید در این سامانه مدیریت انجام شود، گفت: لازم است استفاده از آبیاری تحت فشار و مهار شده در حوزه دریاچه ارومیه فراگیر شود.

فرماندار ارومیه با اشاره به اقدامات دولت در این زمینه، اظهار داشت: دولت در برنامه دارد که کشاورزی بر روی سامانه تحت فشار تعریف شود.

شریف‌نژاد خواستار استفاده اصولی از منابع آب شد و تصریح کرد: کشاورزان حاشیه دریاچه ارومیه باید آب کم استفاده کنند چرا که عمده مشکلات ما در حاشیه دریاچه ارومیه است.

وی با بیان اینکه باید اصلاح کشت در حوزه دریاچه ارومیه صورت گیرد، افزود: درخت سیب و انگور کمتر نیاز به آبیاری دارند در حالی که پیاز ده‌ها برابر این دو آب نیاز دارد و در زمین‌های شرق دریاچه ارومیه که شامل زمین‌های آذربایجان‌شرقی می‌شود، پیاز کشت می‌کنند.

شریف‌نژاد خاطرنشان کرد: تغییر و روش کشت و احیای منابع زیرزمینی در اهداف دیده شده است ولی این برنامه‌ها زمان بر هست.

وی با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهر ارومیه، گفت: ارومیه جایگاه بسیار ویژه‌ای برای امنیت سرمایه‌گذاری است و بر این اساس در جای جای این استان به ویژه شهرستان ارومیه در این زمینه ظرفیت‌ها را تعریف کرده‌ایم.

شریف‌نژاد اظهار داشت: در سند توسعه مبنا بر توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی است و تسهیلات بانکی و امکانات زیرساختی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول