اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشنهادی برای همایش «ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی»

شخصیت روحانی مبارز ارومیه‌ای در فهرست آثار معنوی ایران ثبت شود

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: پیشنهاد شده در همایش «ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی» شخصیت روحانی مبارز ارومیه‌ای در فهرست آثار معنوی ایران به ثبت برسد.

شخصیت روحانی مبارز ارومیه‌ای در فهرست آثار معنوی ایران ثبت شود

 جواد شریف‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اسناد و مدارک مربوط به مبارزات "حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی" را برای ثبت در فهرست آثار معنوی کشور پیشنهاد داده است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین عاملی که سبب شده این سازمان تلاش کند تا نام وی در فهرست آثار معنوی کشور ثبت شود این است که او اولین روحانی است که مبارزه مسلحانه علیه رژیم طاغوت را آغاز کرده است.

شریف‌نژاد با اشاره به مبارزات حجت‌الاسلام حسنی، اعلام کرد: حسنی شانزده مورد مبارزه مسلحانه را با رژیم شاه در کارنامه مبارزاتی خود دارد.

وی ادامه داد: زندگی‌نامه، مبارزات و فعالیت‌های وی بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی در آذربایجان را تشکیل می‌دهد به طوری که حسنی از سن 18 سالگی تا به حال یک روز هم غیر مسلح نبوده است.

شریف‌نژاد اظهار داشت: دوم بهمن ماه 1357 که مسجد اعظم ارومیه توسط رژیم طاغوت به توپ بسته شد حسنی به عنوان فرمانده مبارزان و مخالفان طاغوت و رهبر گروه انقلابی علیه رژیم شاه جنگ مسلحانه انجام می‌داد.

وی با اشاره به مبارزات این روحانی، تصریح کرد: وی از پیشروی ارتش وقت به مسجد که محل تجمع انقلابیون بود جلوگیری کرد و همایش "ارومیه، نوزدهمین شهر ایرانی" رویداد مناسبتی است تا سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شخصیت این مبارز روحانی را در فهرست آثار معنوی ثبت کند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول