اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی خبر داد

قهرمانی بانوی ارومیه‌ای در جشنواره شطرنج بانوان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی گفت: بانوی ارومیه‌ای در پانزدهمین دوره جشنواره سراسری شطرنج بانوان به مقام قهرمانی رسید.

قهرمانی بانوی ارومیه‌ای در جشنواره شطرنج بانوان

مسعود جهان‌نورد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پانزدهمین دوره جشنواره سراسری شطرنج بانوان با حضور 151 بازیکن در 11 دور به روش سوئیسی در شهر اراک برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات آیلار لطفی از آذربایجان‌غربی با کسب 8،5 امتیاز و با شش برد و پنج مساوی مقام نخست مسابقات را کسب کرد و قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

جهان‌نورد تصریح کرد: در این دوره از مسابقات بازیکنانی از 23 استان در سطح کشور حضور داشتند و 16 نفر برتر این مسابقه به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی بانوان کشور راه یافتند.

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی با بیان اینکه 16 نفر برتر این مسابقه به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی بانوان کشور راه یافتند، گفت: این 16 نفر همراه با قهرمان کشور، پنج نفر شطرنج‌باز درجه اول بین‌المللی کشور، قهرمانان رده سنی جوانان کشور و یک نفر سهمیه استان مرکزی به عنوان میزبان مسابقات در یک جدول 24 نفره سوئیسی به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: همچنین مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی استان در دو بخش پسران و دختران به مدت دو روز با حضور بیش از 120 بازیکن از شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، بوکان، سردشت، چایپاره، نقده و مهاباد در ارومیه دیروز در اعلام نفرات برتر به پایان رسید.

جهان نورد گفت: در رده سنی زیر 10 سال رضا اصغری، علی سلیمانی‌فر و مبین شیربیگی در بخش پسران و حدیث نصیری، هاوجین حمیدی و  هانا حمیدی در بخش دختران رده‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی با بیان اینکه در رده سنی زیر 12 سال پسران مهیار لطفی، یاسین محمدیاری و امید اصغری برگزیده شدند، ادامه داد: در رده سنی زیر 14 سال عرفان ارکات، زانا سهرابی و رضا سلیمانی‌فر در  بخش پسران و سلما سلیمانی، آناهیتا خیرجو و مریم جدیدی در بخش دختران مقا‌م‌های اول تا سوم را کسب کردند.

جهان‌نورد ادامه داد: میلاد حسن‌زاده، مسعود حسن‌زاده و نیما صدیق معروف در رده سنی زیر 16 سال به ترتیب اول تا سوم شدند.

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی ابراز داشت: در رده سنی زیر 18 سال توفیق داوری، رضا احمدزاده، نیما قادری‌آذر در بخش پسران و هدیه هوسی، ارغوان شیخی و رویا اصغری در بخش دختران به ترتیب اول تا سوم شدند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول