اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به واسطه تعاملات سیاسی با کشورهای همسایه آذربایجان‌غربی

جایگاه ارومیه در حال ارتقاء است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد هم‌اندیشی شهر ایرانی گفت: به موازات اجلاس‌های اقتصادی و تعاملات سیاسی و تجاری با کشورهای همسایه جایگاه بین‌المللی ارومیه در حال ارتقاء است.

جایگاه ارومیه در حال ارتقاء است

ابراهیم فتح‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در دو و نیم سال گذشته در استانداری آذربایجان‌غربی سعی کرده‌ایم هر ما یک یا دو کار بین‌المللی انجام دهیم و این کار در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، دیپلماتیک و مسابقات ورزشی یا کنگره‌‌های بین‌المللی اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: برخی برنامه‌ها در دانشگاه‌های داخلی یا کشورهای همسایه به وقوع پیوسته و برخی برنامه‌ها نیز بسته به اقتضائات در شهرستان‌‌ها انجام یافته‌اند.

فتح‌اللهی با بیان اینکه مجموعه برنامه‌هایی که با وجوه بین‌المللی برگزار می‌شود یک هدف را دنبال می‌کند و آن ایجاد یا بازیافت هویت بین‌المللی ارومیه و استان آذربایجان‌غربی است، افزود: به اعتقاد من امروز شرایط ایجاب می‌کند که در عرصه‌های تجاری، اقتصادی، دیپلماتیک و فرهنگی قوی‌تر از گذشته ظاهر شویم و بسترهای ظهور قدرتمند در عرصه‌های مختلف در آذربایجان‌غربی فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت اجتماعی استان به حدی بالا است که امکان توسعه مناسبات بین‌المللی را در اختیار مسئولان قرار داده است.

فتح‌اللهی گفت: باید توجه داشت که رشد و توسعه استان با محدودشدن در اقتصاد بومی امکان‌پذیر نیست بنابراین به دلیل ظرفیت‌های فراوان کشاورزی و دیگر منابع بسیار سرشار پراکنده در جغرافیای استان باید تولیدات استان در بازارهای بین‌المللی خود رانشان دهند و این تولیدات هم در عرصه تجارت و صنعت و هم در عرصه فرهنگ با استانداردهای بین‌المللی در استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: کنگره‌های مشترک با کشور ترکیه برگزار می‌کنیم که کنگره‌های حسام‌الدین چلبی شاگرد مولانا و کنگره شمس تبریزی نمونه‌ای از آن‌هاست و در حقیقت برگزاری مشترک چنین برنامه‌هایی صادرات فرهنگی به شمار می‌آیند.

فتح‌اللهی ادامه داد: به موازات این اجلاس‌های متعدد اقتصادی با همسایگان به همراه تعاملات سیاسی و تجاری بخش دولتی و خصوصی روز به روز در حال افزایش است که مجموعه این روابط جایگاه بین‌المللی ارومیه را ارتقاء خواهد داد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول