اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه‌های عمومی البرز خبر داد

اتصال تمام کتابخانه‌های عمومی البرز به سامانه الکترونیکی سراسری

خبرگزاری فارس: مدیر کتابخانه‌های عمومی البرز از اتصال تمام کتابخانه‌های این استان به سامانه الکترونیکی سراسری کشور خبر داد.

اتصال تمام کتابخانه‌های عمومی البرز به سامانه الکترونیکی سراسری

رمضانعلی محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی چند سال اخیر طرح‌های متعددی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: البته برای تحقق کامل اهداف این طرح، نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی متعددی هستیم که یکی از آنها دسترسی آسان مردم به ویژه جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان به کتاب است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان البرز ادامه داد: برای این منظور نیز برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی سازمان کتابخانه‌های عمومی کشور اجرایی شده که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی کتابخانه‌های کشور اشاره کرد.

محسنی بیان داشت: پس از تشکیل استان البرز و ارتقاء ساختار اداری کتابخانه‌های عمومی این استان، مقدمات لازم برای پیوستن به این طرح سراسری و ملی آغاز شد.

وی افزود: برای این امر نیازمند زیرساخت‌هایی از جمله تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی بودیم که در تمام کتابخانه‌های عمومی استان البرز این تجهیزات ایجاد و راه‌اندازی شد.

دسترسی آسان مردم البرز به کتاب‌های مرجع

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان البرز ادامه داد: در فاز بعدی نرم‌افزارهای لازم برای اتصال کتابخانه‌های عمومی استان به این سامانه طراحی و راه‌اندازی شد و در نهایت از هفته گذشته تمام کتابخانه‌های فوق در سراسر استان البرز به این سامانه متصل شدند.

محسنی در پاسخ به این پرسش که اجرای این طرح چه تاثیری در حوزه کتابخوانی خواهد داشت؟ گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌پژوهان دسترسی به کتاب به ویژه کتب مرجع است.

وی افزود: به طور طبیعی ممکن است برخی کتاب‌ها در یک کتابخانه موجود بود و در دیگر مراکز امکان دسترسی به آنها وجود نداشته باشد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان البرز بیان داشت: بنابراین با اجرای این طرح و اتصال کتابخانه‌های استان به سامانه الکترونیکی سراسری، از این پس دسترسی آسان‌تری مردم به کتاب‌های مورد نیاز به ویژه کتب مرجع خواهند داشت.

محسنی در پایان تاکید کرد: اجرای این طرح خدمات‌رسانی به علاقه‌مندان به ویژه محققان و پژوهشگران استان را افزایش داده و امیدواریم رضایت‌مندی بیشتری نسبت به این خدمات داشته باشند.

انتهای‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول