اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی:

3/5 میلیارد ریال به موزه شیروان اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی از اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای ساخت موزه شیروان خبر داد.

3/5 میلیارد ریال به موزه شیروان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی، علی کاظمی اظهار کرد: موزه شیروان با 70 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای خرید تجهیزات موزه اعم از ویترین خرید لوازم نور پردازی ... تخصیص و خریداری شد و مبلغ 5/1 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی جهت احداث ساختمان موزه تخصیص و هزینه شده است.

کاظمی اقدامات انجام شده برای موزه شیروان را از ابتدا تا کنون شامل تحویل زمین، طراحی نقشه و ساختمان،‌ مطالعه و طرح محتوایی احداث خرید تجهیزات موزه، خرید لوازم نورپردازی ویترین دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی تصریح کرد: موزه شیروان می‌تواند پایگاه محکمی برای تحقیقات مردم شناسان، جامعه‌شناسان و سایر اندیشمندان باشد.

وی هدف از اجرای این پروژه را شناخت دست ساخته‌های یک ملت، پژوهش و تحقیق در شناسایی اشیاء برای تعیین قدمت، ویژگی و مناسبت‌های تاریخی آن‌ها، شناخت شیوه‌های هنری هر قوم یا ملت و مقایسه آن‌ها با سایر اشیای کشورها و تمدن‌های دیگر عنوان کرد.

کاظمی بررسی و پژوهش در نحوه‌ی زندگی اقوام مختلف از گذشته‌های دور تا یک صد سال پیش، حفاظت و پاسداری از ارزش‌های میراث فرهنگی به جای مانده از گذشتگان و نمایش اشیاء برای عبرت آموزی از تاریخ را از اهداف دیگر ساخت این موزه عنوان کرد.

وی موزه شیروان را شامل؛ سالن‌های نمایش دائمی، کارگاه و آزمایشگاه مرمت، کارگاه تولید، محلی برای استراحت بازدید کنندگان، خزانه و اتاق قرنطینه و... دانست و گفت: این پروژه جزء مصوبات دوم سفر هیئت دولت به استان است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول