اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خبر داد

ثبت آثار اهدایی به موزه مردم‌شناسی به نام اهداکنندگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: آثار اهدایی شهروندان به موزه مردم‌شناسی به نام اهداکنندگان به ثبت می‌رسد.

ثبت آثار اهدایی به موزه مردم‌شناسی به نام اهداکنندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، علیرضا ارجمندی نقش موزه در جامعه انسانی را نقشی پررنگ، بدیع و ماندگار توصیف کرد و گفت: موزه‌ها از معدود مراکز فرهنگی هستند که می‌توانند فرهنگ و آداب گذشته را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی با بیان اینکه موزه مکان مناسبی برای حفظ هویت اصیل دینی و رابطه میان نسل‌هاست گفت: برقراری ارتباط با گذشته به اندازه حفظ آثار تاریخی حائز اهمیت است و در این خصوص توجه به تاریخ باید به یک ارزش اجتماعی تبدیل شود.

وی ایجاد موزه مردم‌شناسی در خانه تاریخی زند را گامی در راستای دستیابی به همین هدف ارزشمند برشمرد و گفت: این موزه از ابتدای سال جاری به‌صورت آزمایشی به روی علاقه‌مندان گشوده شد و صدها نفر از گردشگران و مردم شریف قم در ایام نوروز از آن بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، نوع پوشش و بینش اجتماعی حاکم بر جامعه قم در اعصار گذشته را از جمله اولویت‌های نمایش آثار در این موزه عنوان کرد و گفت: این اداره کل در حد توان خود کوشیده است مجموعه‌ای از اسباب، اشیاء و لوازم زندگی، ابزار کار، لوازم کشاورزی و صنعتی، پوشاک و شیوه چینش اشیاء در منازل قدیمی قم را در این موزه به نمایش درآورد.

ارجمندی با تاکید بر اهمیت همکاری مردم قم در حفظ و احیاء ارزش‌های گذشتگان، تغذیه معنوی موزه مردم‌شناسی را منوط به این همکاری برشمرد و از شهروندان خواست به فراخور این موضوع با اهداء لوازم زندگی، کار و پوشاک قدیمی بر جا مانده از پدران و نسل‌های گذشته خود به این موزه، با غنی‌سازی آن در نمایش هر چه بهتر هویت و زندگی بومی گذشتگان این دیار سهیم شوند.

وی افزود: آثار و اشیاء اهدایی شهروندان به نام خود اهداکنندگان در موزه مردم‌شناسی خانه تاریخی زند ثبت و به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول