اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی قم خبر داد

بهره‌برداری از موزه انقلاب تا اردیبهشت سال 92

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: با توجه به قرارداد یک ساله با پیمانکار سعی می‌کنیم تا اردیبهشت سال آینده عملیات احداث موزه انقلاب را به پایان برسانیم.

بهره‌برداری از موزه انقلاب تا اردیبهشت سال 92

عمار کاووسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احداث موزه انقلاب اظهار کرد: واحدهایی که در مجاورت بیت امام در محور بیت امام تا مسجد سلماسی قرار داشت، در سال‌های گذشته تملک شده است.

وی خاطر نشان کرد: برخی از این پلاک‌ها ارزش تاریخی دارند و برخی دیگر به مرور زمان فرسوده شده و جزو بافت فرسوده منطقه هستند.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به پروژه موزه انقلاب گفت: این موزه در زمینی به مساحت 800 مترمربع و زیربنای 2 هزار و 300 مترمربع احداث می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل آنکه محدودیت ارتفاع نسبت به بیت امام داریم سه طبقه برای این موزه در نظر گرفته شده که از این سه طبقه، دو طبقه در زیر زمین و یک طبقه همسطح است.

کاووسی خاطر نشان کرد: در حقیقت موزه انقلاب شکل و شمایل بافت تاریخی محله یخچال قاضی را به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه طبقه‌های منفی یک و منفی دو سالن‌های موزه‌ای هستند افزود: طبقه همکف موزه آمفی‌تئاتر 70 تا 80 نفری تعبیه شده تا بازدیدکنندگان بتوانند کلیپی درباره انقلاب، تحولات و زندگی امام خمینی(ره) مشاهده کنند.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم یادآور شد: پس از آماده‌سازی طرح محتوایی موزه انقلاب از سوی شرکت‌های متخصص، طرح محتوایی عملیاتی می‌شود.

وی عنوان داشت: تاکنون پروژه بیت امام 20 درصد پیشرفت داشته و قراردادی به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای فاز نخست این پروژه منعقد شده است.

کاووسی خاطر نشان کرد: قرارداد ما با پیمانکار یک ساله است، بنابراین سعی می‌کنیم احداث این موزه تا اردیبهشت سال 92 به پایان برسد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول