اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فنی صنایع‌دستی آذربایجان‌‌شرقی:

کلاس‌های آموزش رایگان سفالگری در موزه زنده سفال تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فنی صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی از برگزاری دوره‌های تابستانی آموزش رایگان هنر سفالگری در موزه زنده سفال تبریز خبر داد.

کلاس‌های آموزش رایگان سفالگری در موزه زنده سفال تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ‌در حاشیه بازدید از پروژه مرمتی فیروزه جهان اسلام در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هنرجویان و علاقه‌مندان می‌توانند در دوره‌های مورد نظر خود شرکت کرده و پس از گذراندن دوره‌ها گواهی معتبر آموزشی دریافت کنند.

وی با اشاره به انواع دوره‌های رایگان آموزش سفال در این مجموعه، افزود: دوره‌های آموزشی مقدماتی، پیشرفته، تکمیلی، نقاشی روی سفال و چرخ‌کاری از 15 مرداد سال‌جاری در موزه زنده سفال تبریز آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خانه سفال تبریز کلاس‌های لعاب و بیان شخصی هنر سفال را با هدف آشنایی هنرجویان با لعاب و رسیدن به شناخت صحیح نسبت به رنگ‌ها و مراحل تولید این هنر اصیل برگزار می‌کند.

محمدی با بیان اینکه کلاس‌های لعاب و هنر شخصی سفال به توانمند شدن هنرمندان و هنرجویان کمک می‌کند، گفت: کلاس‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا هنرجویان با رنگ و لعاب آشنا شده و پاسخگوی سئوالات خود در زمینه سفال و لعاب باشند.

رئیس شورای فنی صنایع‌دستی استان یادآور شد: کلاس‌های لعاب و هنر شخصی سفال برای هنرجویانی که دارای گواهی پیشرفته سفال هستند، برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به موفقیت هنرمندان سفالگر تبریزی در بینال‌های مختلف سفال گفت: هنرمندان سفالگر تبریزی و آذربایجان‌شرقی به عنوان فعال‌ترین سفالگران شناخته شده و این هنرمندان موفق به کسب رتبه‌های برتر بینال سال‌جاری شده‌اند که برگزاری این کلاس‌ها برای تداوم موفقیت هنرمندان تبریزی ضروری است.

وی با بیان اینکه پیش از این هنرمندان تنها با یک نوع لعاب آشنا بوده و به صورت تک‌ لعاب کار می‌کردند، گفت: با توجه به اینکه این موضوع برای هنر سفال تبریز آسیبی جدی محسوب می‌شد، برای موفقیت بیشتر هنرمندان در عرصه‌های مختلف رقابتی، آشنایی با لعاب‌های مختلف و به کارگیری ابتکار ضروری به نظر می‌رسید.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول