اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد:

174 محکوم غیرعمد چشم به راه کمک های مردمی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه استان یزد از محکومیت مالی غیر عمد 174 زندانی در یزد خبر داد و گفت: به لطف خداوند و با کمک خیرین این تعداد زندانی در جشن گلریزان امسال به آغوش خانواده باز خواهند گشت.

174 محکوم غیرعمد چشم به راه کمک های مردمی هستند

اسلام افشون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: ستاد دیه استان برای آزادی این تعداد از محکومین مالی غیرعمد به 163 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد ادامه داد: از این تعداد محکوم مالی غیرعمد؛ تعداد 24 نفر محکوم مالی تصادف، 62 نفر محکوم مالی عدم پرداخت چک و 88 نفر نیز محکوم مالی عدم پرداخت مهریه و نفقه در زندان به سر می‌برند که فاقد سابقه کیفری هستند.

وی افزود: برای آزادی این تعداد به بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که با تلاش و کوشش کمیته صلح و سازش ستاد دیه و با اخذ رضایت از شاکی و گذشت از دریافت بخشی از دیه این رقم به بیش از 163 میلیارد ریال کاهش یافت.

افشون با بیان اینکه در سال گذشته نیز تعداد 179 نفر محکوم مالی غیرعمد زندان‌های استان با پرداخت 26 میلیارد ریال آزاد شدند تصریح کرد: برای آزادی این تعداد نزدیک به 61 میلیارد ریال نیاز بود که با فعالیت کمیته صلح و سازش به 26 میلیارد ریال کاهش یافت و با کمک خیرین استان، دولت، انجمن حمایت از زندانیان و کمیته امداد استان پرداخت شد.

وی با اشاره فعالیت ستاد دیه در طول سال عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز تعداد 45 نفر محکوم مالی با کمک کمیته صلح و سازش و اخذ رضایت شاکی و نیز پرداخت 6 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل ستاد دیه، خیرین استان، دولت، انجمن حمایت از زندانیان و کمیته امداد از زندان‌های استان یزد آزاد شدند.

افشون در ادامه با تاکید بر ضرورت آزادسازی زندانیان نیازمند و محکومین غیرعمد گفت: مقدار پولی که در جشن گلریزان جمع می‌شود تنها برای محکومین مالی جرایم غیرعمد و کسانی که سابقه کیفری نیز نداشته باشند پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: حتی اگر فردی در زندان محکوم مالی       غیرعمد باشد اما سابقه کیفری داشته باشد این کمک به او تعلق نخواهد گرفت.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد در خاتمه از برگزاری 6 جشن گلریزان در استان یزد در سالجاری خبر داد و افزود: جشن گلریزان شهر یزد در روز چهارشنبه چهارم مردادماه و در شهرستان‌های میبد، اردکان، طبس، مهریز و ابرکوه نیز به صورت همزمان در روز 11 مردادماه برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول