اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی خبر داد

افزایش 110 درصدی شرکت‌کنندگان جشنواره نمایشنامه‌خوانی

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی گفت: در دو سال اخیر افزایش 110 درصدی نمایشنامه‌ها را از سوی شرکت‌کنندگان این جشنواره داشته‌ایم.

افزایش 110 درصدی شرکت‌کنندگان جشنواره نمایشنامه‌خوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اکبر حلیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در آستانه برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی، اظهار کرد: متولی برگزاری این جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و طبق آمار به دست آمده بیش از 300 اثر نمایشنامه برای شرکت در این جشنواره ثبت شده است.

وی ادامه داد: حدود 30 مقاله نیز از سوی اساتید و هنرمندان ادبیات نمایشی کودکان و نوجوانان نیز آماده برای ارائه در جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی است.

حلیمی افزود: موضوعات نمایشنامه‌ها شامل، فرهنگ، اخلاق و سیره رضوی، زندگی امام رضا(ع)، اصحاب و یاران، احادیث و روایات، معجزات و کرامات و زیارت و حرم است.

مسئول دبیرخانه جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی خاطرنشان کرد: اهدافی که برای جشنواره در نظر گرفته شده است شامل، گسترش فرهنگ اهل‌بیت(ع)، تعمیق تربیت دینی در کودکان و نوجوانان، تقویت مهارت‌های خواندن و درک متون نمایشی، شناسایی و پرورش استعدادهای نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی و تقویت و توسعه ادبیات نمایشی دینی و نمایشنامه‌خوانی کودکان و نوجوانان است.

وی اضافه کرد: سطوح برگزاری جشنواره در دو بخش کانونی و آزاد است که بخش کانونی شامل مربیان و اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون است و بخش آزاد شامل گروه‌های آزاد نمایشی، معلمان و دانش‌آموزان مدارس است.

حلیمی افزود: نمایشنامه‌خوانی تلاشی برای خوانش صحیح و زیبای یک متن نمایشی است، که اثرات محتوایی و حسی و عاطفی آن را بر اجراکنندگان و مخاطبان بدون استفاده از امکانات و تمهیدات اجرای نمایش می‌توان شاهد بود که این تاثیر بسزایی بر روی کودکان و نوجوان می‌گذارد.

مسئول دبیرخانه جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی اظهار کرد: نیروی تخیل به صورت فطری در کودکان و نوجوانان وجود دارد و استفاده از عناصر بی‌جان در نمایشنامه‌ها و جان دادن به آنها جذابیت فراوانی برای آنها به همراه می‌آورد.

وی تصریح کرد: خروجی این جشنواره را باید آسیب شناسی و مشکلات و ضعف‌های موجود را شناسایی و در راستای حذف آنها تلاش کنیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول