اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی حوزه هنری کردستان اعلام کرد

ارسال 91 اثر به سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی حوزه هنری کردستان گفت: پس از اعلام فراخوان سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار، 91 اثر از استان‌های غرب و شمال‌غرب کشور به دبیرخانه آن در سنندج ارسال شد.

ارسال 91 اثر به سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج کاکی عصر امروز در مراسم پایانی سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار در کانون شهید مطهری سنندج، اظهار کرد: از میان این آثار 19 اثر از استان همدان، پنج اثر از آذربایجان‌شرقی، 5 اثر از آذربایجان‌غربی، 30 اثر از کرمانشاه، هفت اثر از اردبیل، پنج اثر از خوزستان و 20 اثر از کردستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

معاون فرهنگی حوزه هنری کردستان اضافه کرد: استان کرمانشاه با ارسال 30 اثر بیشترین آثار جشنواره را به خود اختصاص داد.

کاکی تصریح کرد: سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار به مدت دو روز با حضور استان‌های ایلام، کرمانشاه، آذربایجان‌شرقی و غربی، لرستان، همدان، خوزستان و کردستان در سنندج برگزار شد.

وی اضافه کرد: این جشنواره به منظور تعامل و برقراری مستمر ارتباط گروه‌های هنری استان کردستان با گروه‌های هنری استان‌های غرب کشور و با توجه به برگزاری موفقیت‌آمیز دو دوره قبلی در سنندج برگزار شد.

معاون فرهنگی حوزه هنری کردستان در ادامه تحکیم جنبه‌های مستقل هنر نمایشنامه‌خوانی و در عین حال تقویت بنیان‌های فرهنگی تئاتر غرب کشور و معرفی و ارزیابی توانایی هنرمندان در قالب فن بیان را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.

کاکی یادآور شد: داوری این جشنواره با توجه به منطقه‌ای بودن آن و به منظور بهره‌گیری از توان کارشناسان ارزنده کشور، به عهده کارشناسان و نمایشنامه‌نویسان مطرح کشور و استان گذاشته شد.

در ادامه این مراسم مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان نیز برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی وتار را گامی موثر در راستای عرضه تازه نوشته‌های نمایش در وادی هنر دانست و اظهار کرد: تئاتر هنر ظریف، اصیل و کارآمدی است که اگر بدون هر نوع غرض انسانی تولید شود، مخاطبان زیادی را جذب خواهد کرد.

شهرام میرزایی ابراز امیدواری کرد که برگزاری اینگونه جشنواره‌های منطقه‌ای علاوه بر توسعه تئاتر مناطق، در سطح ملی نیز مثمرثمر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این جشنواره 91 اثر از 9 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی متون ارسالی توسط داوران بخش مقدماتی، 9 اثر به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کرد که در دو روز برپایی جشنواره قرائت شدند.

سعید اسدی کارشناس ارشد ادبیات نمایشی و مدرس دانشگاه تهران، حمیدرضا نعیمی و اسماعیل پاشایی از استان کردستان داوری جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار را بر عهده داشتند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول