اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای حضور در نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه

نمایشنامه‌های منتخب استان بوشهر مشخص شدند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: نمایشنامه‌های "سرمای داغ راه " و "خلبان آر کی یو 100 پیدا شد " برای حضور در نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه انتخاب شدند.

نمایشنامه‌های منتخب استان بوشهر مشخص شدند

سید حسین سیدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: از سوی واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان بوشهر نمایشنامه‌های منتخب استان به دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه ارسال شد و پس از ارزیابی آثار از سوی کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری دو نمایشنامه"سرمای داغ راه "نوشته علی غلامی در بخش صحنه‌ای و "خلبان آر کی یو 100 پیدا شد "نوشته مجید میرزایی در بخش خیابانی به مرحله بازبینی راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه جشنواره سراسری تئاتر ماه از امسال به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود تصریح کرد: هنرمندان استان بوشهر همواره در جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای خوش درخشیده‌اند و امیدواریم در این مرحله نیز حائز رتبه‌های برتر شوند.

سیدزاده بیان کرد: حوزه هنری بوشهر در راستای وظایف خود حمایت از هنرمندان رشته‌های مختلف را وظیفه خود می‌داند و همواره از حضور هنرمندان در رقابت‌های ملی و بین‌المللی حمایت می‌کنیم.

رئیس حوزه هنری بوشهر در ارتباط با برنامه‌های جدید حوزه هنری بوشهر در بخش نمایش فیلم بیان کرد: هنرمندان و علاقه‌مندان به نمایش پلاتو حوزه هنری استان بوشهر شاهد اکران فیلم نمایش " خدا در آلتونا حرف می‌زند " به نویسندگی محمد ابراهیمی و کارگردانی مسعود دلخواه بودند.

وی ادامه داد: نمایش "خدا در آلتونا حرف می‌زند ماجرای پدری است که پس از 15 سال برای دیدن پسرش از ایران به آلمان می‌رود اما این فاصله طولانی رابطه عاطفی بینشان را از بین برده است و پسر به پدر بی‌توجه است و او را از خود می‌راند سپس پدر به دیدار رفیق قدیمی خود می‌رود اما، او نیز از او درخواستی دارد که پدر آن را نمی‌پذیرد در انتها پدر در شب تولد عیسی مسیح در ایستگاهی در هامبورگ به نام آلتونا در می‌گذرد.

رئیس حوزه هنری بوشهر بیان کرد: از جمله نقش‌آفرینان این نمایش می‌توان به حضور بازیگرانی چون بهزاد فراهانی، آهو خردمند، بهاره رهنما و . . . اشاره کرد.

در انتهای این برنامه جلسه نقد و بررسی این نمایش توسط استاد محب‌زاده برگزار شد و در مباحثی از جمله نقد فنی و ساختاری و نمایشنامه بحث و گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول