اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 4 استان

2 نمایشنامه «غلامحیدر» روی صحنه می‌رود

خبرگزاری فارس: در چهار استان کشور دو نمایشنامه از نویسنده معروف خوزستانی «ابوالقاسم غلامحیدر» به روی صحنه خواهد رفت.

2 نمایشنامه «غلامحیدر» روی صحنه می‌رود

این نویسنده ملی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: امسال دو نمایشنامه نوشته شده در دهه‌های 70 و80 من در استان‌های فارس، لرستان، البرز و سمنان به روی صحنه می‌رود.

ابوالقاسم غلامحیدر افزود: یکی از این نمایشنامه‌ها به نام «شب یاس و یأس» در سال 79 نوشته شد و قرار است در استان البرز به کارگردانی نیلوفر افتاده و در استان سمنان به کارگردانی حسین سلطان علیان به روی صحنه برود.

وی بیان کرد: این نمایشنامه درباره زندگی یک همسر شهید است و روایتی متفاوت از تنهایی و مشکلات ویژه این قشر جامعه را نشان می‌دهد.

این نویسنده تأکید کرد: یکی دیگر از نمایشنامه‌هایی که در سال‌جاری اجرا خواهد شد «افسانه مردی که پوست می‌انداخت» است که در استان لرستان به کارگردانی علی بیگلری و در استان تهران به کارگردانی فاطمه خدابنده در حال تمرین است.

غلامحیدر افزود: این نمایشنامه با درون مایه مذهبی درباره واقعه عاشورا در سال 1382 نوشته شد و در حال تمرین در استان‌های دیگر است.

وی تاکید کرد: برای اجرای این نمایشنامه‌ها رضایت‌نامه مربوط به نگارنده ارسال شده و تیم‌ها در حال تمرین برای آماده‌سازی هستند.

این نویسنده تصریح کرد: همه این چهار گروه در حال آماده‌سازی برای حضور در جشنواره‌های ملی مانند ماه و فجر هستند.

 مجموعه نمایشنامه‌ای شامل چهار اثر از ابوالقاسم غلامحیدر اکنون در انتشارات شورآفرین به زیر چاپ رفته، در سال گذشته نیز دو کتاب از نوشته‌های این نویسنده توسط نشر سوره مهر، وابسته به حوزه هنری کشور به چاپ رسید.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول