اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی افراد برتر

سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار در سنندج پایان یافت

خبرگزاری فارس: سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار عصر امروز با معرفی افراد برتر در سنندج به کار خود پایان داد.

سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار در سنندج پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کارشناس ادبیات نمایشی و مدرس دانشگاه تهران در اختتامیه این جشنواره در کانون شهید مطهری سنندج، اظهار کرد: استان کردستان با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های موجود، استعداد تبدیل شدن به قطب نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی کشور را دارد.

سعید اسدی در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین کارکرد نمایشنامه‌خوانی معرفی متون نمایش است، افزود: متاسفانه در سطح کشور فقدان امکانات نمایشی در حوزه نمایشنامه‌خوانی مشهود است و این نیاز به توجه متولیان امر دارد.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های این جشنواره حضور، تولید و خوانش نمایشنامه‌هایی بود که پیش از این در جشنواره‌های دیگری شرکت نکرده بودند.

ندا اعتمادی‌کیا جایزه طراحی بروشور نمایشنامه خوشه پروین از آبادان را از آن خود کرد و در بخش نمایشنامه‌نویسی از نویسنده نمایشنامه ضربانی که قلبم را به طپش انداخت تجلیل شد.

بهار لطافتیان جایزه سوم نمایشنامه‌نویسی به‌خاطر نویسندگی نمایشنامه مرثیه‌ای برای خواب‌های بهار از سنندج را کسب کرد و محمدرضا زندی نویسنده نمایشنامه وارث از استان کرمانشاه به مقام دوم رسید و جایزه نخست این بخش هم به صابر دل‌بینا از سنندج اهدا شد.

در بخش کارگردانی نیز لوح تقدیر به خسرو سینا از سنندج به‌خاطر حضور در این جشنواره اهدا شد و جایزه سوم این بخش را صابر دل‌بینا به‌خاطر کارگردانی نمایش خون منتشر از سنندج دریافت کرد.

رحمان هوشیاری به‌خاطر کارگردانی نمایش وارث جایزه دوم کارگردانی را دریافت کرد و جایزه نخست شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بهار لطافتیان به‌خاطر کارگردانی در نمایش مرثیه‌ای برای خواب‌های بهار از سنندج اهدا شد.

بر اساس این گزارش؛ در بخش نقش‌خوانی زن لوح تقدیر جشنواره به دنیا گفتاری در نمایش خون منتشر از شهرستان سنندج اهدا شد.

جایزه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به‌طور مشترک به لیلا امیری در نمایش خوشه پروین از خوزستان و شیدا ذابح از آذربایجان‌شرقی اهدا شد.

همچنین جایزه دوم نقش‌خوانی زن به آناهیتا جعفری در نمایش مرثیه‌ای برای خواب‌های بهار از شهرستان سنندج اهدا شد.

جایزه نخست نقش‌خوانی زن نیز شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به ثریا شیرزادی در نمایش وارث از استان کرمانشاه اهدا شد.

در بخش نقش‌خوانی مرد لوح تقدیر جشنواره نیز به یاسر عیسایی از استان آذربایجان‌شرقی در نمایش ضربانی که قلبم را به طپش انداخت، اهدا شد.

جایزه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرشید گویلی در نمایش خون منتشر از شهرستان سنندج اهدا شد.

جایزه دوم نقش‌خوانی مرد به محسن سالاری برای نمایش وارث از استان کرمانشاه اهدا شد و جایزه نخست این بخش نیز به فریدون حامدی در نمایش خون منتشر از شهرستان سنندج رسید.

در این جشنواره بر اساس رأی هیئت داوران جشنواره دو نمایش خون منتشر از سنندج و وارث از کرمانشاه به عنوان نمایش‌های برتر معرفی شدند.

در ادامه این مراسم لوح تقدیر جشنواره به هیئت داوران صابر نیکبخت، پیمان ادب‌آموز، جمیل مفاخری، سعید اسدی، حمیدرضا نعیمی و اسماعیل پاشایی اهدا شد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول