اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن هنرهای نمایشی قزوین:

مردم از نمایشنامه‌های به‌روز استقبال می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر انجمن هنرهای نمایشی قزوین گفت: گروه‌های تئاتر، متن و موضوع نمایشنامه‌ها را با نیازها و سلیقه‌های مردم به روز کنند تا تئاتر آنها از استقبال چشم‌گیر مردم برخوردار شود.

مردم از نمایشنامه‌های به‌روز استقبال می‌کنند

ناصر ایزدفر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: گروه‌های تئاتر با انتخاب متن و موضوع هدفمند و مطابق با نیازهای جامعه می‌توانند موفق‌تر در عرصه هنری ظاهر شوند و بازخورد نمایش و تئاتر آنها در جامعه نیز تأثیرگذارتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه استقبال مردم از هنرهای نمایشی به متن و موضوع نمایش‌نامه بستگی دارد، عنوان کرد: از هنرهای نمایشی که با دغدغه‌های مردم ارتباط مستقیم دارند، بیشتر استقبال می‌شود که بر این اساس باید گروه‌های تئاتر، متن و موضوع نمایش‌های خود را با نیازها و سلیقه‌های مردم به روز کنند تا نتایج تئاتر آنها موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و غنی‌سازی فرهنگ ایرانی شود.

ایزدفر اضافه کرد: برخی از هنرهای نمایشی که ارتباط مستقیمی با دغدغه‌ها و نیازهای مردم ندارد متأسفانه با فروش کم بلیط نمایش روبرو می‌شوند که باید در این راستا گروه‌های تئاتر با مطالعه دقیق متن، نوع و موضوع، هنر نمایش را مناسب‌تر انتخاب کنند تا نمایش‌نامه‌های آنها از استقبال خوب مردم برخوردار شود.

سرعت عملیات عمرانی تالار شهر قزوین ارتقا یابد

ایزدفر با بیان اینکه نخستین تئاتر شهر قزوین با عنوان تالار شهر در قزوین در حال احداث است، گفت: با توجه به وسعت و امکانات بهتر این تالار از تالارهای کشور، این تالار با اعتبارات ملی در حال احداث است که با بهره‌برداری از این پروژه، مشکلات مکانی تئاتر و هنرهای نمایشی استان قزوین برطرف می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه براساس طرح استقرار کلان گروه‌های تئاتر، هر سه گروه تئاتر باید از یک سالن اختصاصی هنر نمایشی برخوردار باشند، افزود: استان قزوین از یک سالن اختصاصی هنرهای نمایشی برخوردار نیست که امیدواریم مسئولان سرعت عملیات اجرایی احداث تالار شهر قزوین را ارتقا دهند تا این تالار در زمان کوتاه‌تری احداث شود.

ایزدفر نداشتن سالن اختصاصی هنرهای نمایشی قزوین را از مهم‌ترین مشکلات این استان عنوان و بیان کرد: به دلیل نداشتن سالن اختصاصی تئاتر، گروه‌های تئاتر قزوین با اجاره کردن سالن‌ها از جمله سالن کتابخانه علامه رفیعی، تئاتر برگزار می‌کنند که با احداث تالار شهر قزوین این مشکلات برطرف می‌شود.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی قزوین کمک کردن به اتمام پروژه تئاتر شهر قزوین را مهم‌ترین خواسته‌ خود از مسئولان مربوطه عنوان کرد و افزود: با تخصیص اعتبارات به موقع این پروژه در زمان کوتاه‌تری به اتمام می‌رسد.

ایزدفر با اشاره به اینکه احداث تالار شهر قزوین از سال گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: مدت زمان اجرای این پروژه دو سال بوده و اعتبارات آن در سفر سوم هیئت دولت به قزوین مصوب شده است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول